Kompakt Sınıfta Premium Konforu

Kompakt Sınıfta Premium Konforu
  • Test
  • 1 Ocak 2020 09:00

Mazda, kompakt hathback modeli Mazda3 ile sınıfına premium havası katıyor. Kalitesiyle öne çıkan otomobil, tasarruflu benzinli motoruyla da dikkat çekiyor.

Japon üretici Mazda, KODO tasarım diliyle tasarladığı modelleriyle adından söz ettirmeye devam ediyor.

Bu anlayışla şekillendirilen Mazda3 de, sınıfında premium modelleri aratmayan kalitesiyle dikkat çekiyor.Bu ay konuğumuz olan Mazda3 hatchback, düşük tüketimiyle öne çıkan motoru ve zengin donanım listesiyle kendi kulvarını çiziyor.

BAGAJ HACMİ 364 LİTRE

İddialı bir tasarıma sahip olan model, LED ve Xenon aydınlatmalarıyla oldukça dikkat çekiyor. Geniş ızgara ve çekik far bloklarına sahip olan modelde oval hatlara da yer verilmiş. Ön çamurluktan başlayıp, arka kısma doğru ilerleyen keskin detaylar araca şık bir görünüm katmış. Çok kollu alaşım jantlar sportif bir görünümü desteklemiş.

Şık tasarım arkada da sürüyor. İnce ve sportif bir stop grubuna sahip olan arka kısım gerçekten çok şık. Misafirimizin iç mekanına girdiğimizde ergonomik ve kalite açısından başarılı bir hacimle karşılaşıyoruz. Sportif deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları kullanılabilir ve anlaşılır nitelikte. Ön tarafta yer alan gösterge panelinde hız ve devir saati orta kısımda yer alıyor. Orta konsolda yer alan renkli dokunmatik ekran araçla ilgili birçok özelliği sunuyor. Birçok otomobil artık yeni tasarım anlayışlarında ufak değişikliklere gidiyor.

Mazda3’te en çok dikkatimizi çeken özellik ise el frenin ön kısmına konumlandırılan joystick hemen bu butonun yanında ise radyo ses ve açma kapama butonu bulunuyor. Aslında orta konsolda kafaları karıştıracak fazla bir tuş kombinasyonu yer almamış.3 kişinin rahatlıkla seyahat etmesini sağlayan model, yalıtım konusunda da başarılı. Yüksek hızlarda dikiz aynalarından dolayı hafif rüzgar sesini bize hissettiriyor. Ama normal şartlarda gerek koltukların yapısı gerekse orta sertlikteki süspansiyon sistemi uzun yolculukları keyifli hale getiriyor.

120 BEYGİR GÜCÜNDE

Mazda 3’ün kaputunun altında Skyactiv teknolojiyle birleşen 1.5 litrelik benzinli ünite görev yapıyor. Skyactiv-G motor adı verilen bu ünite 6000d/d’dan itibaren 120 beygirlik güç sunarken maksimum 4000d/d’dan itibaren 150 nmtorka sahip. 0’dan 100 kilometre hıza 11,9 saniyede ulaşan araç, maksimum 185 kilometre hız yapıyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen araç, vites geçişleri gayet oranlı ve yumuşak.

Fabrika verilerine göre Mazda 3, 100 kilometre ortalama 5.2 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştirirken bizim sürüşümüz boyunca 6,6 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştirdi. Daha çok üst devirleri seven araç performanslı kullanımlara da uygun.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org