Dacia Duster Prestige 1.3 TCe 130 bg

Dacia Duster Prestige 1.3 TCe 130 bg
  • Test
  • 30 Ağustos 2019 09:00

Dacia günümüze kadar kolay ulaşılabilir otomobiller üretti. Duster’da bunların en gözde modellerindendi.

İlk kez 2009 yılında piyasaya çıkan Dacia Duster, tasarım konusunda iddialı olmasa da, yerden yüksek yapısı ve uygun fiyatıyla tüm dikkatleri üzerine çekmişti. 2013 yılında ise makyajdan geçirilen Dacia Duster, selefindeki eksikleri gidererek müşterilere sunuldu. Ardından model 2017 yılında ikinci nesline kavuştu ve daha da modern bir yapıya kavuştu. Tasarımda en büyük değişim ön ızgarada oldu. Farla makyajlı versiyondaki yapıyı korusa da, LED gündüz aydınlatmaları hemen yan bölümlerine yerleştirildi. Tampon gurubunda da yapılan değişimler ile arazi yönü daha da baskın kılındı. Yan bölümde çamurluk kenarlarındaki çıtalar dikkatlerden kaçmazken, çamurluğun hemen arkasındaki gövdeden farklı plastik çıta onun güçlü kimliğini yansıtmış.

Hemen üzerinde olan 4WD yazıları da arazi karakterini daha da niteliyor. Tavan rayları gri renkli olarak tasarlanmış ve “Duster” yazılarıyla süslenmiş. Arka bölümde de geniş bagaj kapağı dikkatlerden kaçmamış. Modelin yerden yükse olması bagaj alanına yükleme yapılırken işleri biraz zorlaştırsa da, Stepne dahil bagaj hacmi olarak 414 litre alan size sunulmuş. Eğer ki 4×2 versiyonu alırsanız bu alan 478 litreye çıkıyor. Dacia Duster 4341 mm. uzunluğa, 1804 mm. genişliğe, 1683 mm. yüksekliğe sahip. 4×2 versiyonunda yükseklik 1693 mm. olarak geliyor.

İçeriye geçtiğimizde model selefine göre daha modern bir kokpitle karşımıza çıkıyor. Selefindeki düz hatlar burada girintili, çıkıntılı ve keskin yapılara bırakmış kendini. Havalandırma kanalları orta bölümde üçe çıkarılmış. Gösterge paneli tamamen elden geçirilmiş. Orta bölümdeki dijital ekran da daha modern bir yapıya kavuşturulmuş. Orta konsoldaki Media NAV sistemi tüm donanım seviyelerinde opsiyon olarak veriliyor. Ekranın hemen altında klima kumandalarına yer verilmiş. Bunlar artık daha şık görünüyor. Üzerinde krom görünümlü eklentiler ve ortasındaki dijital ekranlar sayesinde beğenimi kazandı. Direksiyon ise dört kollu olarak geliyor. Dört kollu tasarım yerine üç kollu tasarım ile bu direksiyon daha şık görünebilirdi. Eşya gözleri konusunda model selefine göre büyük yol kat etmiş. Vitesin önünde, kapı içlerinde bolca alana yer verilmiş. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi başarılı.

Otomobilin kalbinde 1.3 litrelik benzinli motora yer verilmiş. Bu motor 130 HP güç ve 240 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen model 0-100 hızlanmasını 12.6 saniyede tamamlıyor. Modelin maksimum hızı ise 169 km/s. Fabrika verilerine göre tüketim 4.1 litre. Duster, Renault’dan aldığı bu motor ile ekonomi konusunda ciddi işler çıkarıyor. Hiç zorlanmadan şehir içerisinde 6 litreler ile gezebiliyorsunuz. Birde ECO tuşunu kullanır gaz tepkilerinizi yumuşatırsanız fabrika verilerini tutturabilirsiniz. Yüksek yapı gereği Dacia Duster, virajlarda çokta iddialı değil. Yüksek karoser hızlı girilen virajlarda yana yatma eğilimi gösteriyor. Ancak otomobili segmentine uygun kullanırsanız bu konuda sorun yaşamazsınız. Hafif arazi için iyi bir şeyler olsun, fiyatı da uygun olsun derseniz Duster iyi bir seçenek.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org