otomobil haberleri,güncel araç fiyatları

Sportif tasarımlı aslan

Sportif tasarımlı aslan

Peugeot, yeni tasarım felsefesini kompakt hatchback modeli 308’de de uyguladı. Daha sportif hale gelen tasarımıyla araç, güçlü motoru ve hızlı şanzımanının hakkını veriyor


Fransız otomotiv üreticisi Peugeot, yeni modelleriyle önemli bir atılım gerçekleştirdi. yeni nesil modelleriyle hem kalite hem de donanımlı çıtayı yükseltmeyi başardı. Markanın zengin donanım ve sportif tasarım ilkesi, mevcut modellerin yenilenen versiyonlarında da kendisine yer buluyor. Bu modellerden biri olan 308, elden geçirilen tasarımı ve artırılan donanım listesiyle sınıfının en iyileri arasındaki yerini sağlamlaştırdı. GT-Line isimli sportif versiyonuyla konuğumuz olan araç, sürüşüyle olduğu kadar bir tuşla değişen sportif sesiyle de dikkat çekiyor.

Farlar tamamen LED

Marka, 308’in tasarımını bir kaç küçük değişiklikle yenilemiş. Sportif tasarımı en üst seviyeye çıkaran GT-Line versiyonuyla çok daha iddialı olan 308, geniş hava girişlerine sahip spor ön tamponu, dik konumlu yeni ön panjuru, tamamen LED’lerden oluşan aydınlatma grubu ve küçük sis farlarıyla GTi versiyonunu aratmayan agresif görünümü sunuyor. Aracın arka bölümünde de sportif bir tampon ve koyulaştırılmış farlarla yeni araç imajı desteklenmiş. GT-Line versiyonunda opsiyonel olarak sunulan 18 inçlik çift renkli alaşım jantlar çok şık. Aracın iç mekanındaki değişiklik çok dikkat çekici değil. Son derece yalın olan kokpitte 9.7 inçlik dev multimedya ekranı ve sportif i-cockpit yeterli çekiciliğe sahip. Araçla ilgili bilgilerin yanı sıra klima ve müzik sisteminin de bu ekrandan yapılması, orta konsolda sadece 6 tuşa ihtiyaç bırakmış. Küçük çaplı direksiyon sistemi yarış otomobillerini andırırken, hassas yönlendirme kabiliyeti de övgüye değer. İç mekandaki ferahlık arka bölümde de yeterli seviyede. 420 litrelik bagaj da sınıf ortalamalarının bir hayli üzerinde.

3.9 litre tüketiyor

Yenilenen 308’de, mevcut motorlarla yola devam ediliyor. Bize konuk olan 1.6 litrelik BlueHDi motor, ürün gamının en favori seçenek olarak dikkat çekiyor. 6 ileri tam otomatik şanzıman EAT6 ile kombine edilen motor, 120 beygir güç ve 300 nm tork üretiyor. Ağırlığı sadece 1200 kilogram olan otomobil, bu sayede güçlü motoruyla başarılı performans değerleri sunuyor. Bize konuk olan GT-Line versiyonundaki 18 inç alaşım jantlarla birlikte aracın 0-100 km/s ivmelenmesi 10.2 saniye sürüyor. Saatte 190 kilometre olan maksimum sürat de sınıfı için yeterli seviyede. Markanın sportif sürüş özelliklerini yansıttığı modellerden olan 308, başarılı tutunma yeteneği ve stabil sürüşüyle beğenimizi kazandı. Aracın frenleri de performansı gibi iyi seviyede. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketim 3.9 litre. Bizim kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan ortalama ise 5 litre oldu.

9.7 inçlik dokunmatik ekran

Bize GT-Line versiyonuyla konuğumuz olan araçta donanım seviyesi oldukça yüksek. 3008 modeliyle Peugeot ürün gamına katılan yeni nesil güvenlik donanımları da 308’de artık yerini almış. GT-Line’da ESP, hill holder, aktif kör nokta uyarı sistemi, sürüş süresi uyarı sistemi, akıllı ışık sistemi, aktif şerit takip sistemi, yorgunluk tespit sistemi, hız levhası tanıma sistemi, ön/yan/perde hav yastıkları, Sport Pack, cruise control, elektrikli el freni, anahtarsız giriş ve çalıştırma, çift bölgeli otomatik klima, 9.7 inçlik dokunmatik ekran, 3D navigasyon, Denon Hi-Fi müzik sistemi, geri görüş kamerası, mirror screen, panoramik cam tavan, LED gündüz farları, full LED farlar, LED sis farları ve sinyaller, spor ön tampon, ön/arka park sensörü, otomatik park sistemi, 17 inç alaşım jantlar gibi birçok donanım sunuluyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ