Yılın otomobili ile birkaç gün

Yılın otomobili ile birkaç gün

Peugeot’un Yılın Otomobili seçilen 308 modelini bu sayımızda test ettik. Peugeot 308 komple yenilenerek tüketicinin karşısına çıktı ve geçmişteki başarısını devam ettireceğe benziyor.

PEUGEOT 308 TEST2

Peugeot’un yeni nesil tasarım anlayışı kendisini 208 gösterdi. C segmentinin önemli oyuncularından olan Peugeot 308‘de yenilenirken bu tasarım anlayışından etkilendi. Yeni Peugeot 308, Türkiye’de 2 benzinli ve 2 dizel motor seçeneği ile satılacak. 1.2 VTi 82 HP ve 1.6 THP 156 HP benzinli motorlar 308 sunuluyor. 1.6 HDi 92 HP ve 1.6 e-HDi 115 HP motor seçenekleri de 308’in dizel motor seçeneklerini oluşturuyor.
Türkiye lansmanı KKTC’de yapılan 308’in dış tasarımı tamamen değişti. 208’deki yeni stil ön tasarımı bundan sonra diğer Peugeot’larda da göreceğimiz kesin. Led gündüz farları otomobile çok farklı bir hava katıyor. Ön panjur daha önceki 308’e göre otomobili daha modern gösteriyor. Bu modern yapıyı 308’in dışında her bölümde görebiliyoruz.

PEUGEOT 308 TEST5

Yan kısımda 308’e baktığınızda değişikliği daha çok hissediyorsunuz. Otomobilin ölçülerinde küçülmeler var ama bunu gözle anlamanız zor ve bu iç mekanda da kendini hissettirmiyor. Otomobilin arka kısmında da 208’de olduğu gibi yeni nesil Peugeot’larda uygulanan spot tarzını görüyoruz. Yeni 308’de her şey çok net ve akıcı bir tasarıma sahip.
Otomobilin içine girdiğinizde daha önceki 308’deki gibi ferahlığın hakim olduğunu görüyorsunuz. 308’in ön koltukları oldukça şık. Test aracımızın donanım paketi yüksek seviye olduğu için ön koltuklarda masaj sistemi mevcuttu. Ön ve arka koltuklarda konfor konusunda sorunsuz bir yapı sunuluyor.
Direksiyon simidi 208’deki gibi ele çok rahat oturuyor ve üstünde bulunan butonlara ulaşmak çok kolay. Gösterge panelinde farklı bir yapı var. Bu farklılık diğer otomobillere göre ters yöne hareket eden devir göstergesinden kaynaklanıyor. Özellikle içeride orta konsolda i-Cockpit adı verilen 9 inçlik ekran bu otomobilin iç mekandaki en ilginç yeri. Yeni nesil birçok otomobilde artık bu tür çok fonksiyonlu ekran kullanılmakta. i-Cockpit, buton kalabalıklığını ortadan kaldırmış. Otomobilin tüm iç mekan fonksiyonlarını buradan kontrol ediyorsunuz ve alışmanız çok vakit almıyor.

PEUGEOT 308 TEST4

Test aracımızda kullanılan 1560 cc hacmindeki dizel motor PSA’nın birçok modelinde kullanılmakta. Değişken geometreli turbo motor 3600 d/d’da 115 HP güce sahip. Motorun maksimum torku ise 1750 d/d’da 270 Nm. Değişken geometreli turbo sayesinde turbo sayesinde alt devirlerden itibaren oldukça canlı olan motor bu otomobilde performans ve yakıt ekonomisinde beklentileri karşılıyor.
191 km/s maksimum hıza sahip olan Peugeot 308 1.6 e-HDi’nin 0-100 km/s hızlanma değer ise 10.9 sn. Otomobilin şehiriçi yakıt tüketimi 4.4, şehir dışı tüketimi 3.5 ve ortalama 3.8 lt/100 km olarak belirtiliyor. Yakıt tüketiminin düşük olduğunu söylemek mümkün. Şehiriçinde start-stop sistemi sayesinde yakıt tüketimi daha da aşağılara çekiliyor.

PEUGEOT 308 TEST3

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org