Mobil 1 Center Servislerinde Güvenli Sürüş İçin 10 Nokta Kontrolü!

Mobil 1 Center Servislerinde Güvenli Sürüş İçin 10 Nokta Kontrolü!
  • Genel
  • 4 Ekim 2019 15:42

Ülkemizde Mobil Oil Türk A.Ş. çatısı altında 37 ilde faaliyet gösteren Mobil 1 Center servislerini ziyaret eden her bir müşterinin aracı, yağ değişimi sırasında ücretsiz 10 nokta kontrolünden geçiyor.

Türkiye’de 114 yıldır madeni yağların üretimi ve pazarlanması konusunda faaliyetlerini sürdüren Mobil Oil Türk A.Ş.’nin yağ değişimi ve bakım hizmetleri verdiği Mobil 1 Center noktalarında, her bir müşterinin aracı ücretsiz 10 nokta kontrolünden geçiyor.

Özellikle mevsim geçişlerinde, değişen iklim şartlarına karşı araçların sağlıklı bir şekilde hazırlanması için elzem olan bu kontroller, araç güvenliğine katkı sağlarken sürüş performansını iyileştiriyor.

Şanzıman/Şanzıman Yağı- Şanzıman bakımında esas olan yağ kaçağı kontrolüdür ve bu kontrol, aracı olası büyük arızalardan koruyabilir. Baskı balata ya da debriyaj balatası olarak bilinen şanzıman sistemi parçaları da ömürleri dolduğunda mutlaka değiştirilmelidir.

Silecek lastiği- İhmal edilmesi muhtemel olabilen ve yağışlı günlerde ya da çamurlu arazilerde değeri daha fazla anlaşılan silecek lastiklerinin yıpranma kontrolü, çoğu zaman hayat kurtarıcı olmuştur.

Cam Suyu-Cam suyuna antifriz ilavesi yapılarak camların donmasını engellemek adına soğuk havalara hazır olması gerekir.

Direksiyon Hidroliği– Sızıntı olasılığı düşük de olsa, hidrolik direksiyon sistemlerinde kullanılan hidrolik yağı kontrol edilmeli ve eksik olması durumunda tamamlanmalıdır.

Akü -Kış ayları yaklaşırken zayıf akülerin şarj ettirilmesi veya akünün yenilenmesi, su seviyelerinin ve elektrot seviyelerinin kontrol edilmesi, uzun süre kullanılmayacaksa kutup başlarının sökülmesi gibi kontrol ve müdahaleler yapılmalıdır.

Farlar -Gece araç kullanımı ile birlikte görüş mesafesinin düştüğü sisli hava şartları gibi koşullarda farlar daha fazla kullanılır. Bu nedenlerden dolayı yol ve sis farlarının doğru çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir.

Soğutma Suyu– Motor soğutma suyunun donarak silindir bloğunun çatlamaması ve çeşitli arızalara neden olmaması için antifriz seviyesi kontrolü sağlanmalıdır.

Fren Hidroliği- Standart kullanım ömrü 2 yıl olan ve fren performansı açısından büyük önem arzeden fren hidroliği, ömrünün dolması beklenmeden mevsim geçişlerinde özellikle kontrol edilmelidir.

Lastik Diş derinliği-1,6mm olan lastik diş derinliği yasal sınırı, kış lastiklerinde 4mm altına düştüğünde lastiklerin yenilenmesini beraberinde getirmektedir. Diğer taraftan aynı aks üzerinde bulunan 2 lastik arasındaki aşınma farkı, 5 mm’den fazla olmamalıdır.

Lastik Havası -Kış mevsiminde yaşanan sıcaklık düşüşü, lastiklerin hava basınç değerinin otomatik olarak azalmasına neden olacağından, doğru basınç oranlarının kontrolü yapılmalı ve kış mevsimi standartlarındaki lastikler kullanılmalıdır.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org