MAZDA’NIN 4×4 ATAĞI

MAZDA’NIN 4×4 ATAĞI

Japon otomotiv devlerinden Mazda, küçük sınıf SUV pazarına yeni bir oyuncu kazandırdı. Markanın sunduğu CX-3 modeli dizel, otomatik ve 4×4 üçlüsünü bir arada sunuyor

Mazda test4

Mazda’nın B-SUV sınıfındaki ilk modeli olan CX-3 geçtiğimiz Mayıs ayında İstanbul Auto Show 2015’te sergilendi. Segmentinde bir ilk olarak adlandırılan model 1.5 litrelik dizel motoru, otomatik seçeneği ve 4×4 sürüş keyfini bir arada yaşatacak. Bizimde saylarımıza konuk olan CX-3 başarılı bir grafik çiziyor. Araca ilk bakışta bize minik bir CX-5’i andıran modelin, B-SUV pazarında iddialı bir pay alacağı belli. Tasarım açısından ilk bakışta bir crossoverdan çok sportif bir araç izlenimi veren model, krom ön ızgarası ve keskin far bloklarıyla dinamik bir duruş sergiliyor. Keskin hatlarını aracın yan kısmında da devam ettiriyor. Arka kısımda baktığımızda yine Mazda genlerinden gelen çekik far bloklarını görmek mümkün. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.27 metre, genişliği 1.76 metre iken, yerden yüksekliği de 1.53 metre olarak kayıtlara geçmiş.

Çift renk seçeneği

Mazda test5

İç mekana girdiğimizde bir once ki sayımızda test konuğumuz olan Mazda 3’ten esintiler bulmak mümkün. Çift renkli ön konsol tamamen yumuşak malzemelerden oluşturulmuş ve dikiş izleri kaliteli işçilik aracı üst çıtaya taşımış. Donanım seviyesine göre deri koltuklar torpidoda olduğu gibi çift renkte alınabiliniyor. Sürüş pozisyonu ve koltukların rahatlı Mazda’nın “Sürüş Keyfi” sloganını yineliyor. Sportif deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları kullanılabilir ve anlaşılır nitelikte. Ön tarafta yer alan gösterge panelinde hız ve devir saati orta kısımda yer alıyor. Orta konsolda yer alan renkli dokunmatik ekran araçla ilgili birçok özelliği sunuyor. Mazda CX-3’te el frenin ön kısmına konumlandırılan joystick kardeşi Mazda 3’te yer aldığı gibi. Arka kısımda baş ve diz mesafesi biraz daha iyi olabilirdi.

4×4 seçeneği

Mazda test2

3 kişinin rahatlıkla seyahat etmesini sağlayan model, yalıtım konusunda da başarılı. Yüksek hızlarda dikiz aynalarından dolayı hafif rüzgar sesini bize hissettiriyor. Ama normal şartlarda gerek koltukların yapısı gerekse orta sertlikteki süspansiyon sistemi uzun yolculukları keyifli hale getiriyor. Mazda CX-3, oldukça etkin güç aktarım sistemleri sunan SKYACTIV Teknolojisi kullanılarak üretiliyor. Aracın kalbinde görev yapan 1.5 litrelik yeni nesil dizel unite 105 beygir güç ve 270 Nm tork üretiyor. 6 ileri manüel ve otomatik seçeneğiyle sunulan araç, 0’dan 100 kilometre hıza 11.9 saniyede ulaşıyor. Maksimum 172 kilometre hız yapan araç bu değere çok rahat ulaşıyor. Fabrika verisi olarak ortalamada 5.2 litre tüketen araç, bizim sakin kullanımlarımızda 6 litreyi geçmedi. Araç, çekiş gücü ve yüksek hızlara çıkma konusunda beklentileri karşılıyor. Net tepkiler veren direksiyon ve aracın yol tutuş yeteneği oldukça başarılı. Sert girdiğimiz her virajdan anlının akıyla sıyrıla bilen model, 4×4 çekiş sistemiyle başarılı bir sürüş sergiliyor.

Mazda test1

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org