Kompakt SUV’da Elektrikli Konforun Yeni Tanımı : Kia EV3 GT-Line

Elektrikli otomobil dünyasında Kia, son dönemde EV6 ve EV9 gibi modellerle büyük yankı uyandırdı. Şimdi ise sahne sırası Kia EV3 GT-Line modelinde.

Kompakt boyutları, cesur tasarımı ve ulaşılabilirliğiyle hem şehir içinde hem de şehirler arası yolculukta neler sunduğunu görmek istedim ve bu kapsamda İstanbul’dan İzmir’e bir yolculuk planladım. Hem sürüş keyfi yaşadım, hem de şarj altyapısını bizzat deneyimledim.

MİNİ EV9 HAVASI
Kia EV3, büyük kardeşi EV9’un karakteristik çizgilerini kompakt boyutlara taşıyan, oldukça dikkat çekici bir model. GT-Line donanımıyla birlikte gelen sportif tamponlar, siyah tavan, özel jant tasarımları ve LED ışık imzası, bu küçük SUV’a güçlü bir kimlik kazandırıyor. Özellikle ön yüzdeki dik çizgiler, blok formlar ve ince farlar aracı olduğundan daha iri gösteriyor. Arka tarafta ise şık bir C sütunu tasarımı ve spoiler detayları sportif karakteri pekiştiriyor. Kısacası EV3, “kompakt” olabilir ama tasarımıyla ciddiye alınması gereken bir model.

PREMİUM HİSSİYAT KOMPAKT BOYUTTA
Kapıyı açar açmaz sizi oldukça ferah bir kokpit karşılıyor. Panoramik ekran yapısı, dijital gösterge paneli ve 12.3 inç’lik bilgi-eğlence ekranı oldukça modern. Dokunmatik tuşlar ve fiziksel kontrollerin dengeli kullanımı, ergonomiyi olumlu yönde etkiliyor. GT-Line donanımda gelen sentetik deri koltuklar, ön koltuk ısıtma/soğutma fonksiyonu, iki bölgeli dijital klima ve ambiyans aydınlatma gibi detaylar, EV3’ün bu sınıfta lüks hissettirdiğini gösteriyor. Koltuklar uzun yolda son derece rahat ve destekleyici. Arka yaşam alanı segment standartlarını aşan genişlikte. 460 litrelik bagaj hacmi ise, bu sınıfta ciddi bir avantaj.

SESSİZ GÜÇ, DENGELİ YOL TUTUŞ
EV3 GT-Line, 150 kW (yaklaşık 204 beygir) gücündeki elektrik motoruyla yollara çıkıyor. 0-100 km/s hızlanması 7.5 saniye civarında ve gaz pedalına bastığınız an ani ve lineer bir ivmelenme sağlıyor. Şehir içi kullanımlarda bu performans oldukça keyifli. Süspansiyon sistemi konfor ve kontrol dengesini iyi kurmuş. Virajlarda gövde salınımı minimum seviyede, yol tutuş ise elektrikli bir SUV için oldukça güven verici. Rejeneratif fren sistemi, isteğe göre ayarlanabiliyor ve “i-Pedal” modunda tek pedal sürüş keyfi sunuyor.
İSTANBUL – İZMİR YOLCULUĞU: GERÇEK HAYAT DENEYİMİ
Yola İstanbul Avrupa Yakası’ndan sabah saatlerinde çıktım. Hedefim, yaklaşık 480 km uzaklıktaki İzmir’e konforlu ve verimli bir şekilde ulaşmaktı. EV3’ün 81.4 kWh bataryası, fabrika verilerine göre 600 km civarı WLTP menzili sunsa da, gerçek kullanımda klima açık ve 110–130 km/s hızla ilerlerken bu menzilin 450–470 km civarına düştüğünü gözlemledim.
1. Durak: Oksijen Otoyol Dinlenme Tesisleri (Gemlik)
Şarj İstasyonu: ZES 180 kW DC
Kalan menzil: 210 km
Şarj süresi: %22’den %80’e 28 dakika
Alınan enerji: 40 kWh
Fiyat: 10.99 TL/kWh → 439,6 TL
Yolculuğun ilk şarj molasında hem kahvemi içtim hem de EV3 hızlı şarj sayesinde neredeyse yarım saatte yolculuğa hazır hale geldi.
2. Durak: Balıkesir Kuzey Opet Dinlenme Tesisleri
Şarj İstasyonu: TruGo 180 kW DC
Kalan menzil: 100 km
Şarj süresi: %30’dan %85’e 25 dakika
Alınan enerji: 38 kWh
Fiyat: 11,82 TL/kWh → 449,16 TL
İzmir’e varmadan son mola. Bu şarj ile şehir içi gezmeler için de yeterli enerji sağladım. Yani toplamda yaklaşık 888,76 TL’ye İstanbul’dan İzmir’e konforlu bir geçiş yaptım.

SEGMENTİNİN REFERANSI OLMAYA ADAY
Kia EV3 GT-Line, kompakt SUV sınıfında elektrikli araç arayanlar için hem performans, hem konfor, hem de tasarım açısından etkileyici bir paket sunuyor. Sunduğu menzil, gelişmiş teknolojik donanımlar, premium iç mekân ve hızlı şarj desteğiyle rakiplerinin bir adım önüne geçebilecek potansiyele sahip. İstanbul’dan İzmir’e tek bir batarya dolumu ve iki kısa molayla ulaşabildiğim bu deneyim, EV3’ün hem günlük kullanımda hem de uzun yolculuklarda güven verdiğini net biçimde ortaya koydu.


