KODO TASARIMI CAN BULDU

KODO TASARIMI CAN BULDU

Japon üretici geçtiğimiz yıl yaptığı lansmanla Mazda 3’ün ilk yüzünü bizlere göstermişti. KODO tasarım anlayışını tamamen Mazda 3’e aktaran üretici sedan ve hatcback seçeneğiyle pazara sundu

Mazda 3 test2

Japon üretici Mazda KODO tasarım dili anlayışını Mazda 3’le canlandırdı. Bir önceki karoser yapısına göre daha başarılı bir gövde tipine kavuşan modelde, sedan ve hatcback seçenekleri sunuluyor. Bizim sayfalarımıza konuk olan hatcback seçeneği ise 3 farklı donanım paketiyle sunuluyor. Yenilenmesine rağmen dizel otomatik şanzıman seçeneğini sunmamış. İddialı bir tasarıma sahip olan model, LED’li Xenon farlar oldukça dikkat çekiyor. Geniş ızgara ve çekik far bloklarına sahip olan modelde oval hatlara da yer verilmiş. Ön çamurluktan başlayıp, arka kısma doğru ilerleyen keskin detaylar araca şık bir görünüm katmış. Çok kollu alaşım jantlar sportif bir görünümü desteklemiş. C stununa doğru alçalan tavan kısmı atletik bir duruş sergilemiş. Artık daha ince ve sportif bir stop grubuna sahip olan arka kısımda daha kaliteli bir görünüm sunmuş. Arka kısma bir bütün olarak bakacak olursak, köpek balığı şeklindeki anten yapısı, siyah difüzörü ve krom egzoz Mazda 3’ün sportif görünümüne güç katmış. Misafirimizin boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.65 metre, genişliği 1.79 metre iken yerden yüksekliği ise 1.45 metre olarak kayıtlara geçmiş. Aracın aks mesafesi 2.7 metre bu değerler ile Mazda 3’te daha geniş bir alan sunulmuş.

Mazda 3 test5

Kaliteli iç mekan

Misafirimizin iç mekanına girdiğimizde ergonomik ve kalite açısından başarılı bir hacimle karşılaşıyoruz. Sportif deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları kullanılabilir ve anlaşılır nitelikte. Ön tarafta yer alan gösterge panelinde hız ve devir saati orta kısımda yer alıyor. Orta konsolda yer alan renkli dokunmatik ekran araçla ilgili birçok özelliği sunuyor. Bir çok otomobil artık yeni tasarım anlayışlarında ufak değişikliklere gidiyor. Mazda 3’te en çok dikkatimizi çeken özellik ise el frenin ön kısmına konumlandırılan joystick hemen bu butonun yanında ise radyo ses ve açma kapama butonu bulunuyor. Aslında orta konsolda kafaları karıştıracak fazla bir tuş kombinasyonu yer almamış. Arka kısımda baş ve diz mesafesi biraz daha iyi olabilirdi. 3 kişinin rahatlıkla seyahat etmesini sağlayan model, yalıtım konusunda da başarılı. Yüksek hızlarda dikiz aynalarından dolayı hafif rüzgar sesini bize hissettiriyor. Ama normal şartlarda gerek koltukların yapısı gerekse orta sertlikteki süspansiyon sistemi uzun yolculukları keyifli hale getiriyor. Mazda 3’ün bagaj hacmi 364 litre.

Mazda 3 test6

100 km’de 5.5 litre

Mazda 3’ün kaputunun altında Skyactiv teknolojiyle birleşen 1.5 litrelik benzinli ünite görev yapıyor. Skyactiv-G motor adı verilen bu ünite 6000d/d’dan itibaren 120 beygirlik güç sunarken maksimum 4000d/d’dan itibaren 150 Nm torka sahip. 0’dan 100 kilometre hıza 11,7 saniyede ulaşan Mazda 3, maksimum 181 kilometre hız yapıyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen araç, vites geçişleri gayet oranlı ve yumuşak. Fabrika verilerine göre Mazda 3, 100 kilometre ortalama 5.5 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştirirken bizim sürüşümüz boyunca 6,8 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştirdi. Daha çok üst devirleri seven araç performanslı kullanımlara da uygun. Mazda 3’ün kampanyalı anahtar teslim fiyatı ise 68 bin 150 lira olarak belirlenmiş.

Mazda 3 test4

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org