EN KULLANIŞLI EGEA BU

EN KULLANIŞLI EGEA BU

Fiat Egea, gerek tasarımı gerek motor seçenekleri gerekse makul fiyatıyla kompakt sınıfta dengeleri değiştirdi. SW versiyonuyla geniş bir bagaj sunan araç, tam otomatik vitesiyle konfor vadediyor


Türk otomotiv tarihi, Avrupalı rakiplerinin gerisinden gelmesine rağmen son yıllarda önemli bir atılım yaptı. Hızlı bir büyüme trendine giren Türk otomotivi, bunu en yeni araç projelerini alarak sağladı. Bu modellerden en önemlisi kuşkusuz Fiat Egea Tofaş’ın mühendislik yeteneğini sergilediği, mühendislik çalışma saatinin yüzde 70’inin Türkler tarafından gerçekleştirildiği Egea, bizden bir isimle pazara sunuldu. Satış rakamlarıyla sınıfının zirvesine oynayan araç, bu hafta bize Station Wagon (SW) karoseri ve E-Torq motor seçeneğiyle konuk oldu. Tofaş’ın Bursa’da ürettiği Egea, beklentileri karşılamayı başarıyor. Krom ön panjuru, ince yapılı farları ve kıvrımlı motor kaputuyla çekici bir tasarıma sahip olan araç, arka bölümde de kendine has çizgilere sahip. 3 boyutlu efekti verilen çıkıntılı arka far grubu, büyük bagaj kapağı ve krom çizgi aracın şık görünümünü destekliyor. Bize konuk olan 1.6 litre benzinli Lounge Plus versiyonunda standart olarak sunulan 17 inçlik alaşım jantlar da sportif ve şık tasarımı destekliyor. Profilde dikkat çeken bir başka unsur da çıkıntılı omuz çizgisi. Bu aracı hem kaslı hem olduğundan daha geniş gösteriyor.

Spor otomobilleri andırıyor

Aracın iç mekanı da sportif bir yapıda. Konsolun üst kısmının yüksek tasarlanması, geçmişte spor otomobillerde sıkça gördüğümüz bir ayrıntı. Yuvarlak vites topuzu, yuvarlak klima kumandaları, etli direksiyon simidi ve konsolu ortadan ikiye ayıran gümüş çizgi sportif ruhu destekliyor. Aracın rahat koltukları, yeterli yan desteğe de sahip. Rahat okunun göstergeler gibi 5 inçlik dokunmatik ekran da göz hizasında yerini almış. İç mekan, Fiat Chrysler Grubu’nun farklı modellerinden izler taşıyor. Direksiyonun üzerinden yol bilgisayarı, Bluetooth ve hız sabitleyicinin kumandaları yerini almış.

550 litrelik bagaj

Müzik sisteminin kumandalarını arayanlar ise başka yere bakmalı. Direksiyon simidinin arkasına yerleştirilen bu kumandalar, Jeep modellerinden alınmış. Her iki elin orta ve yüzük parmağına denk gelen kumandalar, türünün en kullanışlılarından. Aracın iç mekanı, oldukça ferah. Hem ön hem arka bölümde bolca diz mesafesi sunuluyor. Baş mesafesini artırmak için de marka yeni bir çözüm bulmuş. Aracın sağ ve sol tarafında tavanda çıkıntı oluşturulmuş. Bu sayede baş mesafesi 2-3 santim artmış. İç mekandaki ferahlık, bagajda da kendini belli ediyor. 550 litrelik bagaj, sınıfının en iyilerinden.

Ortalama tüketim 6.3 litre

Fiat Egea, bize 1.6 litrelik E-Torq benzinli motorla konuk oldu. 110 beygir güç ve 152 nm tork üreten motor, 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine ediliyor. Sarsıntısız vites değişimlerine sahip olan şanzıman, konforlu yapısıyla dikkat çekiyor. 1320 kilogramlık otomobili 0’dan 100 km/s sürate 11.7 saniyede taşıyan motor, saatte 192 kilometrelik hıza kadar nefesini tutabiliyor. Benzinli ünite, ara hızlanmalarda da beklentileri karşılıyor. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi, araca dinamik bir yapı kazandırıyor. Yol tutuş yeteneği sınıf standartlarının üzerinde olan aracın fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 6.3 litre. 50 litrelik depoyla yaklaşık 800 kilometre yol yapmak mümkün. Bizim denemelerimizde yol bilgisayarına yansıyan rakam da 7.1 litre oldu.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org