Brisa, emniyetli sürüş için yeni “Lastik Basınç Kontrol Sistemi Düzenlemesi”ni destekliyor

Brisa, emniyetli sürüş için yeni “Lastik Basınç Kontrol Sistemi Düzenlemesi”ni destekliyor

Brisa, Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde 1,3 tonun altındaki M1* ve N1* sınıfına ait hafif ticari araçlarda 1 Kasım 2014 tarihinden itibaren zorunlu hale gelecek yeni lastik basınç kontrol sistemi uygulamasının, araçtan kaynaklanan kazalarda önemli oranda düşüş sağlayacağına dikkat çekiyor.

BRISA Lastik Basinc Kontrol Sistemi  3

Brisa, Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde Tip Onay Belgesi’ne (Type Approval Certificate) sahip 1,3 tonun altındaki M1 ve N1 sınıfına ait hafif ticari araçlarda 1 Kasım’dan itibaren zorunlu olacak lastik basınç kontrol sistemi düzenlemesine destek veriyor.

Lastik basınç izleme sistemi, yeni tip onay alacak M1 ve N1 araçlarda 1 Kasım 2012’den itibaren zorunlu olarak uygulanıyor. Tip onayı mevcut M1 ve N1 yeni araçlarda ise 1 Kasım 2014’te zorunlu olacak uygulamayla standart hale getirilen lastik basınç kontrol sisteminde sürücü, lastik basınçlarındaki azalmayı veya havası hızla inen bir lastiği ekranında anında görüp, gerekli müdahaleyi yapabiliyor.

BRISA Lastik Basinc Kontrol Sistemi  4

Brisa Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Levent Akpulat, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, “Brisa olarak güvenli bir sürüşün lastikte başladığını biliyoruz. Bu doğrultuda, yola çıkacak sürücüleri araç ve lastik bakımlarını düzenli yaptırmaları konusunda sürekli uyarıyor ve farkındalığı güçlendirmek amacıyla IDO İskeleleri başta olmak üzere çeşitli alanlarda etkinlikler düzenliyoruz. Uzun zamandır yaratmaya çalıştığımız bu bilinçle paralel olan bu yasal düzenlemeyi, sektörün oyun kurucularından biri olarak destekliyoruz” dedi.

Regülasyon sayesinde araçtan kaynaklanan kazaların azalacağını düşündüklerini belirten Akpulat, “Lastik, araç ve ekipman kusurlarından kaynaklanan kazalarda önemli faktörlerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Lastiklerin basınçlarındaki farklılıklar nedeniyle araçlar sürücülerin kontrolünden çıkabiliyor. Yanlış hava basıncı, lastiğin su tahliyesi ve fren performansını düşürüyor. Yeni düzenlemeyle birlikte, bu tür durumların sürücü tarafından erken fark edilerek müdahalede bulunulabileceğini ve kazaya yol açacak bir riski ortadan kaldırma şansı olabileceğini düşünüyoruz. Ayrıca, lastik basıncının kontrol altında tutulabilmesi, çevremiz açısından da önem taşıyor. etkili bir durum. Basıncın düşük olması, sürtünmeyi artırdığı için yakıtın da daha fazla harcanmasına neden olduğu gibi lastik ömrünü de olumsuz etkiliyor. Brisa olarak, sürücülerin lastik basınç ölçümü konusundaki bilinçlendirilmesi çalışmalarında da özellikle bu iki konuyu vurguluyoruz” diye konuştu.

* M1 sınıfı araç: Sürücü dışında en fazla sekiz kişilik oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik motorlu araçlar.
* N1 sınıfı araç: Azami kütlesi 3,5 tonu aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.

BRISA Lastik Basinc Kontrol Sistemi  5

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
Güvenilir Bahis Siteleri Bets10 1xbet Kaçak Canlı Bahis Siteleri Betmatik Safirbet
https://betting2win.net/