BOSCH KAWASAKI VE SUZUKI’YE ABS ÜRETİYOR

BOSCH KAWASAKI VE SUZUKI’YE ABS ÜRETİYOR

Motosiklet ABS’si pek çok ülkede standart hale gelirken, Bosch, mevcut ABS 9’a oranla yaklaşık yüzde 30 daha hafif ve yüzde 45 daha küçük olan yeni ABS 10 ürününü pazara sunuyor.

Bosch’un motosikletlere yönelik ABS 10 ürününün EICMA 2016’da tanıtılmasının ardından, Kawasaki Versys-X 300 ABS, dünyanın bu sisteme sahip ilk üretim modeli olarak tüm dünyada satışa sunuldu.. Ayrıca yeni sistem, 2018 model Suzuki GSX-S125’te de yer alacak. Mevcut ABS 9’a oranla yaklaşık yüzde 30 daha hafif ve yüzde 45 daha küçük olan ABS 10, önceki versiyonun tüm yüksek seviye standart özelliklerine ve fonksiyonlarına sahip bulunuyor. Bu durum sistemi, özellikle gelişmekte olan pazarlarda çok popüler olan küçük iki tekerlekli araçlara uygun hale getiriyor. 2021 yılı itibarıyla bugünkü üretim adedinin üçte bir fazlasıyla yılda 160 milyon iki tekerlekli aracın üretileceği ön görülüyor. Bu araçların yaklaşık yüzde 90’ı ise Çin, Hindistan ve Güneydoğu Asya’da üretilecek.

Endonezya ve Tayland’ta her yıl 21 bin kişi ölüyor

Bosch kaza araştırması, her iki tekerlekli araçta ABS bulunması halinde bu kazaların yaklaşık dörtte birinin önlenebileceğini gösteriyor. Kilitlenme karşıtı frenleme sistemi, daha hızlı reaksiyon göstermelerine ve daha sıkı fren yapmalarına izin vererek sürücülere daha fazla güven sağlıyor. ABS, acil frenleme sırasında tekerleklerin kilitlenmesini önlüyor ve böylece sürücülerin ayakta kalmasına yardımcı olarak motosikletin dengesini koruyor. Dünya genelinde giderek daha fazla sayıda ülke, motosiklet ABS’sini zorunlu kılıyor. Avrupa Birliği’nde motosikletlerde ABS’nin standart ekipman olması konusunda düzenleme kabul edildi ve bu düzenleme 125 cc’nin üzerinde motor hacmine sahip yeni tescil edilen tüm araçlar için 2017 yılının başından itibaren uygulanacak.

2 milyondan fazla ABS

Bosch, 1995 yılından beri iki milyondan fazla motosiklet ABS’si üretti. 2013 yılında Bosch, dünyanın iki tekerlekli araçlara yönelik ilk ‘hepsi bir arada’ güvenlik sistemi olan motosiklet denge kontrolü sistemini (MSC) geliştirdi. İki tekerlekli aracın yatma açısı gibi parametreleri takip eden sistem, mevcut sürüş durumuna uygun hale getirmek için aniden elektronik fren ve hızlanma müdahalelerini ayarlayabiliyor. Bu özellik, bir virajda fren yaparken motosikletin yan yatmasını veya kendisini düzeltmesini önlüyor. Ancak iki tekerlekli araçlara yönelik güvenlik sistemlerinin geliştirilmesi bununla sınırlı kalmıyor. Bosch, kör nokta algılama sistemi (SVA) ile dünyanın iki tekerlekli araçlara yönelik ilk sürücü destek sistemini sunuyor. Kör nokta algılama sistemi ultrasonik sensörler kullanarak kör noktaları tespit ediyor ve şerit değiştirme sırasında sürücülerin çarpışmadan kaçmasına yardımcı oluyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org