Honda Jazz e:HEV – Küçük Ama Akıllı Hibrit

Honda Jazz e:HEV – Küçük Ama Akıllı Hibrit
  • Test
  • 16 Kasım 2025 19:54
  • A+
    A-
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Honda Jazz, her zaman pratikliği ve zekice tasarımıyla tanınan bir modeldi.

Honda Jazz e:HEV, bu karakterini korurken tamamen hibrit bir kalp taşıyor. Biz de bu testte, başlangıç donanımıyla (Elegance) Jazz’ın şehirli sürücülere neler sunduğuna yakından baktık.

İlk bakışta Jazz, kompakt hatchback sınıfındaki diğer araçlardan daha dik ve fonksiyonel bir profile sahip. Yüksek tavan çizgisi, geniş cam yüzeyler ve sade hatlar, fonksiyonelliği öne çıkarıyor. Başlangıç paketinde 15 inç jantlar, LED gündüz farları ve sade ama modern bir ön tasarım dikkat çekiyor. Arka tarafta da büyük stop lambalar ve geniş bagaj kapağı, Jazz’ı olduğundan büyük gösteriyor.

AKILLI HACİM

Honda’nın “Magic Seats” adını verdiği oturma sistemi hâlâ bu sınıfta benzersiz. Arka koltuklar tamamen düz bir zemin oluşturacak şekilde katlanabiliyor ya da yukarı kaldırılarak yüksek eşyalar taşınabiliyor. Kabin malzeme kalitesi, başlangıç paketinde bile tatmin edici düzeyde. Sert plastikler mevcut ama montaj kalitesi yüksek. Kumaş koltuklar, 7 inç dijital gösterge ekranı ve Apple CarPlay/Android Auto destekli 5 inç bilgi-eğlence ekranı standart. İç mekânın asıl sürprizi ise ferahlık: Ön ve arka sırada baş mesafesi bu sınıfta neredeyse rakipsiz.

SESSİZ VE EKONOMİK SÜRÜŞ

Honda Jazz e:HEV, 1.5 litrelik benzinli motoru ve elektrik destekli hibrit sistemi ile toplam 109 beygir güç üretiyor. Güç aktarımı, klasik bir CVT benzeri otomatikle sağlanıyor ama aslında elektrik motoru çoğu durumda ana itici güç.

Şehir içinde sürüş son derece sessiz. Trafikte kalkışların çoğu elektrik modunda gerçekleşiyor, bu da hem konforu hem de yakıt ekonomisini artırıyor. Gaz tepkileri yumuşak ama yeterli.

Yüksek hızlarda motor devreye girdiğinde biraz homurtulu bir ses duyulsa da, Jazz genel olarak rahat, izole ve dengeli bir karakter sunuyor. Direksiyon hafif ama oldukça net, süspansiyon ise konfor odaklı ayarlanmış. Test süresince ortalama 3.8 – 4.3 litre/100 km arası bir tüketim değeri elde ettik. Hibrit sistemin rejeneratif frenleri şehir trafiğinde çok verimli çalışıyor. Özellikle kısa mesafelerde bile elektrik desteği fark yaratıyor. Bu tüketim değeriyle Jazz e:HEV, dizel motorlara güçlü bir alternatif.

BAŞLANGIÇTAN İTİBAREN STANDART

Honda’nın gelişmiş sürücü destek paketi olan Honda Sensing, başlangıç donanımında bile standart. Adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanı, otomatik acil fren ve trafik işareti tanıma sistemi bu pakete dahil. Bu seviyede güvenlik donanımı, Jazz’ı segmentinde öne çıkarıyor.

KİMLER ALMALI ?

Honda Jazz e:HEV, sadece ekonomik değil; aynı zamanda akıllı, pratik ve güvenli bir şehir otomobili. Başlangıç paketinde bile ihtiyaç duyulan donanımlar mevcut.

Eğer performanstan ziyade konfor, ekonomi ve pratiklik önceliğinizse, Jazz e:HEV bu sınıfta kesinlikle dikkat edilmesi gereken bir model.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org