Sessiz, Konforlu ve Sıra Dışı: Citroën ë-C4

Elektrikli otomobiller gün geçtikçe hayatımıza daha fazla entegre oluyor. Ancak bu araçların çoğu ya fazla teknolojik ve soğuk, ya da klasik ve sıradan çizgilerde ilerliyor.

İşte tam bu noktada Citroën ë-C4, farklı bir duruş sergileyerek kalabalığın içinde kendini belli ediyor. Sadece bir elektrikli araç değil, aynı zamanda Citroën’in konfor anlayışını gelecekle buluşturan bir temsilci.

TASARIM NASIL?
Citroën ë-C4’ü ilk gördüğünüzde “bu araç tam olarak nedir?” diye sorabilirsiniz. SUV izleri taşıyan yüksek yapısı, fastback formundaki arka cam eğimi ve C-hatchback karakteri bir araya geldiğinde ortaya alışılmışın dışında ama çekici bir tasarım çıkıyor. Özellikle çift katmanlı far yapısı, gövde kaplamaları ve tavan spoyleri gibi detaylar araca sportif bir hava katıyor. Test ettiğim versiyon, iddialı olmadan farklı olmayı başaran nadir markalardan biri. ë-C4 bunun çok net bir örneği.

MODERN KOKPİT
Kapıyı açıp içeri girdiğinizde sizi sade ama şık bir kokpit karşılıyor. Citroën’in “Advanced Comfort” felsefesi burada da kendini hissettiriyor. Koltuklar adeta bir koltuk takımı gibi yumuşak ve rahat. Malzeme kalitesi bazı rakiplerine göre daha sade ama kullanım odaklı. 7 inçlik dijital gösterge paneli ve ortada yer alan 10 inçlik multimedya ekran yeterince net ve kullanımı kolay. Ekran grafikleri abartısız, menüler sezgisel. Ayrıca fiziksel klima kumandalarının yer alması, sürüş sırasında pratiklik açısından büyük avantaj. Bir başka dikkat çeken detay ise, ön yolcu tarafında açılır tablet bölmesi. Evet, yanlış duymadınız. Yolcu için özel bir tableti sabitleyebileceğiniz ve güvenli şekilde kullanabileceğiniz bir aparat bile düşünülmüş.

SESSİZ PERFORMANS
Citroën ë-C4, 136 beygir gücünde bir elektrik motoruna sahip. 260 Nm torku sayesinde düşük hızlardan itibaren atak hissettiriyor. 0-100 km/s hızlanması 9.7 saniye civarında; bu da şehir içi kullanım için fazlasıyla yeterli. Ancak ë-C4’ün öne çıktığı asıl alan performans değil, konfor. Süspansiyon sistemi, Citroën’in özgün “Progressive Hydraulic Cushions” (hidrolik destekli amortisör) teknolojisiyle donatılmış. Bu sistem, yolun bozukluklarını neredeyse sönümlüyor. Özellikle çukurlar, kasisler veya yol bozukluklarında aracın kabininde hissettiğiniz sarsıntı minimumda. Direksiyon tepkileri hafif ve sürüş oldukça yumuşak. Bu yönüyle sportif bir sürüşten ziyade huzurlu ve keyifli bir deneyim vadediyor. Sessizlik ise başlı başına bir artı. Elektrikli motorun sessizliği, iyi bir izolasyonla desteklenmiş.

OPTİMUM MENZİL
Citroën ë-C4, 50 kWh kapasiteli bir batarya ile geliyor. WLTP’ye göre menzili 350 km civarında. Benim test sürüşümde, klima açık ve karışık kullanımla bu değer 280–300 km arasında gerçekleşti. Şehir içinde bu rakamın biraz daha üzerine çıkmak da mümkün. 100 kW hızlı şarj desteği sayesinde, uygun istasyonda bataryayı %0’dan %80’e yaklaşık 30 dakikada şarj edebiliyorsunuz. Ev tipi prizde ya da duvar tipi AC şarjla tam dolum süresi 7–8 saat civarında.

KİMLER ALMALI?
Citroën ë-C4, elektrikli otomobiller dünyasında farklı olmak isteyen ama konfordan ve işlevsellikten ödün vermek istemeyenler için biçilmiş kaftan. Agresif değil, yarışçı değil ama huzurlu, yumuşak ve ekonomik. Eğer sportiflikten çok keyifli bir yolculuk, sessiz bir sürüş ve farklı bir tasarım dili arıyorsanız, ë-C4 kesinlikle test etmeniz gereken modellerden biri.
