Yılın ‘hibrid’ otomobili

Yılın ‘hibrid’ otomobili
  • Test
  • 13 Haziran 2018 09:35

Türkiye’de yılın otomobili mücadelesini ilk sırada tamamlayan Hyundai Ioniq, hibrid bir aracın da kullanışlı ve ulaşılabilir olabileceğini kanıtlıyor.


Otomotiv sektörünün yeni rotası haline gelen hibrit otomobilleri, verilen teşvikler ve markaların iddialı tasarımlarıyla birlikte yollarda sıkça görmeye başladık. Öyle ki, Otomotiv Gazetecileri Derneği’nin ‘Türkiye’de yılın otomobili’ yarışında bile önde göğüsleyen model bir hibrit oldu. Bu yıl ödüle uzanan Hyundai Ioniq, iddialı tasarımı, makul fiyatı ve yeni nesil hibrit sistemiyle tüketicilerin de aklını çelmeyi başardı. Bu ayki konuklarımızdan olan Ioniq, kompakt bir sedanda olması gereken tüm özelliklere sahip. Şık tasarımıyla öne çıkan Ioniq, çekik farları, iri ızgarası ve bumerang şeklindeki LED gündüz farlarıyla dikkat çekici bir görünüm vadediyor. Radikal tasarımlı arka bölüm ise hiçbir Hyundai modeline benzemiyor. Profile taşan iri farlar, arka camı ikiye bölen spoyler ve piyano siyahı tampon kaplaması oldukça şık. Araca özel 17 inçlik alaşım jantlar da şık tasarımı tamamlıyor.

8 İNÇLİK DOKUNMATİK EKRAN

Aracın iç mekânı ise kaliteli malzemeler ve ergonomik yerleşimle harmanlanmış. Araca giriş ve çıkışlarda sürücü koltuğunun otomatik olarak ileri ve geri kayması lüks segmentin özelliklerinden. 8 inçlik dokunmatik ekran, piyano tipi kumanda birimleri, altı düzleştirilmiş 3 kollu deri direksiyon simidi ve sürüş moduna (Eco ve Sport) göre renk değiştiren gösterge tablosu şık bir ambiyans ortaya koyuyor. Rahat koltuklar kadar konfora hizmet eden süspansiyon sistemi de araçla uzun yolculuklara teşvik ediyor. Gösterge tablosunun içinde hibrit sistemin işleyici ve bataryanın şarj seviyesi rahatlıkla takip edilebiliyor. Kablosuz şarj, Android Auto ve Apple CarPlay’in sunulması da yeni çağın gerektirdiği özellikler arasında. İç mekânda sunulan yaşam alanı hem ön hem arkada oldukça ferah. 443 litrelik bagaj hacmi de yeterli seviyede.

TÜKETİMİYLE DİZELLERİ KISKANDIRIYOR

Araçta görev yapan 1.6 litrelik benzinli ünite, 105 beygir güç ve 147 nm tork üretiyor. 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman DCT ile kombine edilen motor, 43.5 beygirlik elektrik motoruyla destekleniyor. 1445 kilogramlık otomobil, kompakt sınıf bir hibrit için düşük sayılabilecek bir ağırlık. Saatte 120 kilometre sürate kadar elektrikli sürüşe imkân veren sistem, aracı 0’dan 100 km/s hıza 11.1 saniyede ulaştırıyor. Saatte 185 kilometrelik son sürate sahip aracın ortalama tüketimiyse sadece 3.9 litre. 45 litrelik depoyla menzil 1100 kilometrenin üzerinde. Bizim elde ettiğimiz ortalama tüketimse 4.7 litre oldu. Türkiye’de sadece Elite Plus donanımıyla sunulan araçta ESC, yokuş kalkış desteği, ön/yan/perde/sürücü diz hava yastıkları, lastik basınç sensörü, akıllı anahtar ve çalıştırma, 7 inçlik LCD gösterge ekranı, 8 inçlik dokunmatik multimedya ekranı, 320 wat gücünde Infinity ses sistemi, kablosuz şarj, çift bölgeli otomatik klima, elektrikli sürücü koltuğu, park sensörü, geri görüş kamerası, LED gündüz farları, LED stoplar, katlanır aynalar, çift bölgeli açılır tavan ve 17 inçlik alaşım jantlar yer alıyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org