Yarım asırlık Japon

Yarım asırlık Japon

Sektörde 50 yılı geride bırakan Toyota Corolla, bunu kutlamak adına özel bir seri geliştirdi. Artırılan konfor donanımlarıyla öne çıkan araç, benzinli-otomatik seçeneğiyle dikkat çekiyor


Otomotiv tarihinin adı en çok bilinen otomobillerinden olan Toyota Corolla, 50 yılı geride bıraktı. Bugüne kadarki en dinamik tasarımıyla önemli bir satış grafiği yakalayan ihtiyar delikanlı, Sakarya’dan tüm dünyayı ihraç ediliyor. Makyajla birlikte çok daha şık bir tasarıma kavuşan araç, Premium 50. Yıl versiyonuyla donanım seviyesinin zirvesine konumlandırılıyor. Geriye doğru uzatılmış farlar, daha şık bir krom kaplama ızgara dikkat çekiyor. Artık daha keskin çizgilere sahip olan Corolla atletik bir karoser yapısına sahip olmuş. Önden arkaya stop grubuna doğru uzanan çizgiler araçta tam bir bütünlük sağlamış. Paralel uzanan tavan çizgisi içeride iyi bir baş mesafesi, yükselen omuz çizgisi ve geniş camlar ferah bir iç kabinin sinyallerini bize veriyor. Arka kısımda stop grubu bagaj kapağı üzerine taşarak bütünlük sağlarken, kullanılan krom çıtalar otomobilin şık tasarımını yansıtmış.

Kalite ve işçilikte sınıfı geçiyor

Yeni Corolla’nın 4.62 metrelik uzunluğu, 1.77 metrelik genişliği ve 1.46 metrelik yüksekliğiyle sınıf ortalamalarının üzerinde bir boyuta sahip. 2.7 metrelik aks mesafesiyle birlikte araç, iç mekan genişliği hakkında da bilgi veriyor. Aracın iç mekanında dik bir konsol sizi karşılıyor. Spor otomobilleri andıran bu yapı, iç mekan genişliğine katkı sağlıyor ve dikişli deri kaplamayla kalite hissini artırıyor. İdeal sürüş pozisyonunu ayarlamak oldukça kolay. Ergonomi anlamında sıkıntısı bulunmayan model, işçilik ve malzeme kalitesi bakımından da sınıfı geçiyor. Orta konsolun üst bölümünde yer alan 7 inçlik Toyota Touch 2 dokunmatik ekran kaliteli. Premium 50. Yıl versiyonunda navigasyon özelliğine de kavuşan bu ekran, araçla ilgili birçok ayarı yapmaya olanak sağlıyor. Corolla geniş iç hacminin yanı sıra 452 litrelik bagaj hacmine sahip.

132 beygirlik benzinli

Toyota Corolla’nın kalbinde sorunsuzluğuyla tanınan 1.6 litrelik Valvematic benzinli ünite yer alıyor. 132 beygir güç ve 160 nm tork üreten dizel ünite, Multidrive S isimli CVT tipi otomatik şanzımanla kombine ediliyor. 0’dan 100 km/s sürate 10 saniyede ulaşan aracın maksimum hızı ise saatte 190 kilometre. Net geçişlere sahip kısa oranlı şanzımanın kullanımı oldukça keyifli. Yeterli performansı sunabilen motorun asıl hüneri yakıt tüketimi konusunda ortaya çıkıyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 6.1 litre olan araç, bizim kullanımımızda 7.5 litrelik değere ulaştı. Sakin kullanımda tüketimi 7 litrenin altına düşürmek mümkün. Corolla’da orta sertlikte bir süspansiyon sistemine yer veriliyor. Bu sayede otomobil, yolda makul bir konfor sunmasını biliyor. Model yalıtım konusunda da başarılı, rüzgar ve yol sesini kabin içine yansıtmıyor.

50. Yıl’ın farklılıkları neler?

50. Yıl versiyonunda kayar kapaklı deri kol dayama, ön panelde mavi ışıklandırma, deri ön iç kapı döşemesi, Toyota Touch 2 navigasyon sistemi, metalik siyah ön alt ızgara, ön farlarda LED ışık çizgisi, LED ön farlar, far yıkama sistemi, otomatik hız sabitleme sistemi, ön/arka park sensörü gibi ekstra donanımlar yer alıyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.