otomobil haberleri,güncel araç,car

TYPE R KALDIĞI YERDEN DEVAM

TYPE R KALDIĞI YERDEN DEVAM

Yenilenen tasarımıyla satışa sunulan Civic Type R, geliştirilen altyapısı ve sürüş özellikleriyle öne çıkıyor. 320 beygirlik araç, sınıfının en performanslı üyeleri arasında yer alıyor


Honda’nın kompakt sınıftaki sporcusu Civic Type R, yenilenen tasarımı ve geliştirilen özellikleriyle yollara çıkmaya başladı. Araç, gerek yolda ve gerekse pistte önden çekişli yüksek performanslı kompakt hatchback segmentine tamamen yeni bir sürüş deneyimi sunmak üzere baştan aşağı yeniden tasarlanmış. Önden çekişli şasi dinamiklerinin saflığını agresif tasarım ve gelişmiş aerodinamik mimari ile birleştiren yeni Civic Type R, Honda’nın geçmişten gelen yüksek performanslı hatchback mirasını geleceğe taşıyor.

Yol konforu artırılmış

Yumuşak vites geçişlerine sahip vites yolları belirgin altı ileri manuel şanzımanın yeni tek kütleli volanı, debriyaj atalet ağırlığını %25 azaltırken daha etkin bir hızlanma sağlamak üzere %7 daha düşük son dişli oranı ile yetiniyor. Şanzımanın devir eşitleme özelliği vites geçişlerini yumuşatırken yüksek veya düşük devirlerdeki vites değişimlerinde ortaya çıkan istenmeyen sarsıntıları dengeleyerek akıcı bir sürüşe yardımcı oluyor. Yenilikçi mühendislik ve üretim teknolojileriyle tesis edilen yüksek rijitlik seviyesine sahip hafif gövde ağırlık merkezini düşürürken yeni süspansiyon sistemi üstün sürüş dinamiklerini destekliyor. Yeni çift bağlantılı ön süspansiyon ön tekerleklerdeki tork etkisini azaltırken viraj alma performansını geliştiriyor. Arka akstaki yeni çok kollu süspansiyon ise yol konforunu daha da iyileştirirken aynı zamanda yüksek sürat stabilitesini arttırmaya yardımcı oluyor.

Yeni direksiyon sistemi

Type R’da ilk kez sunulan yeni çift pinyonlu değişken oranlı elektrikli direksiyon sistemi (EPS) standart Civic ile benzer bir yapıya sahip, ancak yüksek hızlarda direksiyon oranını değiştirerek daha güvenli bir sürüş hissi sunuyor. Optimize edilen ve elden geçirilen 2,0 litre hacimli TURBO VTEC motor 6.500 d/d’da 320 beygir güç ve 2.500-4.500 d/d aralığında 400 nm tork kullanıma sunuyor. Söz konusu değerler Civic Type R’ı 5,7 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırıyor ve 272 km/s maksimum hıza imkan tanıyor. Bu, Civic Type R’ı sınıfının en çabuk hızlanan ve en hızlı otomobili yapıyor. Yeni Honda Civic Type R satışa sunulmadan önce 7 dakika ve 43,8 saniye ile Nürburgring Nordschleife’de tur rekoru kırdı ve rüştünü ispatladı. Yeni Type R ile birlikte ‘Sport’ ve pist odaklı ‘+R’ sürüş modlarına bir de ‘Comfort’ adında üçüncü bir sürüş modu daha eklendi. Sürüş modları süspansiyon sertliği, direksiyon geometrisi ve gaz tepkilerini ayarlarken seçilen sürüş moduna bağlı olarak kompitteki aydınlatmaların vurgusu da değişiyor.

Daha dinamik görünüyor

Agresif silüet Civic Type R’ın dinamik karakterinin altını çiziyor. Öncülerine göre daha geniş, daha uzun ve daha alçak olan yeni Civic Type R kısa ön ve arka aks uzantıları ve kaslı, gergin hatlarıyla görsel bir şölen sunuyor. Keskin ve agresif ifadeli yüz, vurgulu çamurluk kemerleri ve keskin hatlara sahip ön ve arka hava girişleri Civic’in sportif ve dinamik karakterine vurgu yapıyor. Düz bir alt gövde, ön hava akışı, ince bir arka spoyler ve tavan hattının arkasında oluşturulan hava türbülans jeneratörleri olmak üzere kapsamlı aerodinamik mimari sayesinde yeni Civic Type R sınıfının en iyi rüzgar kaldırma ve yere basma dengesini ve buna bağlı olarak yüksek sürat stabilitesi sunuyor. Özellikle sportif sürüşlerde hızlı ve keskin virajlar da dahil gücün zemine her zaman kayıpsız bir şekilde optimum seviyede aktarılabilmesi için sınırlı kaydırmalı kilitli diferansiyel (LSD) devreye giriyor. Geleneksel bir diferansiyel ile kıyaslandığında LSD örneğin Nürburgring gibi pist kullanımlarında tur zamanını önemli oranda düşürmeye yardımcı oluyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.