Mobil Oil yatrımları hız kesmiyor

Mobil Oil yatrımları hız kesmiyor

Mobil Oil pazara son hızla yatırım yapmaya devam ediyor. Yatırımların akabinde Mobil Center servisleri de devreye giriyor.

Türkiye, Mobil Oil’in Avrupa, Rusya, Orta Doğu ve Afrika bölgeleri kapsamında yer alıyor. Bulunduğu çoğu ülkede 100 yılı aşkın süredir yatırımlar ve operasyonlar yapan Mobil, Türkiye’ye 1900’lü yılların başında, Osmanlı İmparatorluğu zamanında girmiştir. Firma olarak 114 yıldır Türkiye’de faaliyet göstererek ülkemizde kurulan ilk madeni yağ ve akaryakıt firması ünvanını taşıyoruz. Önceki yıllarda petrol arama, rafinaj ve LPG faaliyetlerimiz de bulunmaktaydı. Fabrikamız, Mobil 1 Center çalışanları ve distribütörlerimizle 500 kişilik bir aileyiz.

Dünya çapında 100 yılı aşkın geçmişimizle global bir şirketiz. Otomotiv yağlarında Mobil 1,  ticari araç yağlarında Mobil Delvac 1 ve endüstriyel yağlarda ise Mobil SHC serisi ile bilinen sentetik yağları tüketicilere sunuyoruz.  1973 yılından beri dünya piyasasında olan sentetik yağların öncüsü olan bir markayız. Mobil 1, 70 değişik otomotiv marka ve model tarafından ilk dolum yağları olarak kullanılıyor. Bu markalar arasında Porsche, Bentley, Aston Martin, Chevrolet, Peugeot, Toyota, Mercedes-Benz AMG serisi ve Nissan markasının belli modelleri yer alıyor. Tüketici tarafından kalite algısı yüksek bir markayı sektöre sunmaktan mutluluk duyuyoruz.

Yarış otomobillerinin tercihi

Mobil 1 ile birlikte pek çok otomobil yarışında sponsorluk yapıyor ve yağlarımızı ağır pist şartlarında yüksek performanslı araçlarda test etme şansı yakalıyoruz. Örneğin Formula 1’de Aston Martin Red Bull Racing takımıyla, Nascar yarışlarında Ford takımıyla; Dünya Ralli Şampiyonası’nda (WRC) Toyota’yla, ünlü Le Mans yarışları ile bilinen dünya dayanıklılık yarışlarında (WEC) ise hem Porsche hem de Toyota’nın sponsorluklarını üstleniyoruz. Yine Paris Dakar rallisinde ise büyük otomotiv gruplarından birinin sponsorluğunu sürdürüyoruz. Hem marka bilinirliğini artırmak hem de en zor şartlarda yağlarımızı test etmek adına bu yarışların sponsorluğunu üstleniyoruz. Örneğin bir Formula 1 yarışını düşündüğümüzde motor sıcaklıkları zaman zaman 950 C derecelere kadar çıkarken, devir saati ise dakikada 125 bin deviri görebiliyor. Bu inanılmaz rakamlar altında motora yağlama yapılıyor ve böylesi yarışlarda 4 bin defa vites değiştirildiği ve her 1.3 saniyede bir yarışçının vites değiştirildiği göz önüne alındığında, saç kılının yarısı kadar olan, 20 mikron kalınlığındaki yağ filmi ile motor parçalarını aşınmaya karşı koruyoruz. Dolayısıyla bu yarışlarda yağlarımızı ve teknolojimizi araç üreticileriyle birlikte test etme şansı yakalarken marka bilinirliğimize de katkı sağlamış oluyoruz.

Dünya ve Türkiye’de üretim

Dünya üzerindeki 30 ülkede Mobil’in üretim tesisleri yer alıyor. Global bir şirket olan Mobil, networkünü optimize ederek hangi ülkede hangi yağlarını üretip hangi ülkelere tedarik edileceğini belirleyen bir şirkettir. Üretim yapan bu ülkeler arasında Türkiye’nin de olması jeopolitik önemimizi göstermektedir. Güney Rusya, Balkan Ülkeleri, Orta Asya, Orta Doğu ve İsrail’den oluşan 14 farklı ülkeye Türkiye’den ihracat gerçekleştiriyoruz. Toplamda yıllık 8 milyon litrelik madeni yağ ihracatımız bulunuyor.

Madeni yağ pazarında öncü

Ülkemiz madeni yağ pazarında Almanya, İngiltere ve Fransa’nın ardından Avrupa’da 4. sırada geliyor. Bu nedenle pek çok firmanın gözünün önünde olan bir pazara sahibiz. Yıllık 450 bin tonluk madeni yağ hacmine / pazarına sahip olan bir ülkeyiz. Bu da 500 milyon litreye karşılık gelir. Bu rakamın yarısından fazlası olan yaklaşık 250 bin tonu motor yağlarıdır (binek, hafif ticari ve ağır vasıta). Dağılıma baktığımızda da otomobil dışında hafif ticari araç motor yağlarının yaygın olduğunu görebiliyoruz. Türkiye aynı zamanda bir hafif ticari araç ülkesi ve Avrupa’ya göre çok fazla hafif ticari araç üretim ve kullanımımız bulunuyor. Otomotiv yağlarının dışında, endüstriyel yağlar, havacılık, denizcilik ve proses yağları gelmektedir.

2018 yılına bakış

2018 yılına planlarımız doğrultusunda başlayarak başarılı bir giriş yaptık. Özellikle ilk 6 ay beklentilerimiz paralelinde seyretti. İkinci 6 aylık dönemde arka arkaya yaşanan kur artışlarından dolayı Türkiye’nin girmiş olduğu ekonomik zorluklar bizi de elbette etkiledi. Türkiye pazarındaki geçmiş tecrübelerimizin sayesinde aldığımız önlemler ve stratejik yönetimle hedeflerimizi yakalayarak yılı bitirmeyi başardık.

2019 ve gelecek tahminleri

2019 yılı elbette herkes için zorlu bir yıl olacak. Biz Mobil olarak, otomotiv sektöründe bir üretim daralması, buna bağlı olarak yeni araç satışlarında küçülme olmasını bekliyoruz. Bunların yanında, 2.el araç satışlarında ve araç bakımlarında orta ve uzun vadede talebin artacağını öngörüyor ve planlarımızı bu doğrultuda revize ediyoruz. İhracatımız 14 ülkeye devam ederken Türkiye’de %3’lük bir büyüme hedefliyoruz. Bununla birlikte ülkemizde sayısı 12 milyon 700 bin olan binek oto pazarının önümüzdeki 5 yıl içerisine 16 milyonu geçeceği ve yüzde 20 ila 25 arasında büyüme gerçekleşeceği düşünülüyor. Benzer şekilde sayıları 4.3 milyonun üzerinde olan hafif ticari araç pazarında da bu büyüme gerçekleşecektir.

Mobil 1 Center’ların önemi 

Hızlı ve güvenli bir yağ değişimi ve bakım istasyonu olan Mobil 1 Center konsepti, Mobil’in son birkaç yıldır portföyünde olan ve dünya çapında geliştirmelerinin sürdüğü bir yapılanma olarak öne çıkıyor. Mobil 1 markasının bilinirliği, standartlarımızın yüksek oluşu, bu standartları servislerimize yansıtmamız, tüketiciye güven vermesi ve Mobil 1 Center ustalarının yağ konusunda bilgili oluşu, bu konseptin avantajlarını oluşturuyor.

Verilen hizmetler

Türkiye’nin 37 ilinde yer alan Mobil 1 Center’larda ücretsiz olarak sunulan 10 nokta kontrolü ile birlikte değişim ihtiyacı olabilecek fren bakımları gibi konularda kullanıcılara hizmet vermekte ve bilgilendirmekteyiz. Son birkaç yıldır büyüyen konseptimiz aynı zamanda franchise şirketler arasında da görülmeye başladı. Bu noktada ücret alan bir yapımız olmadığı gibi distribütörlerimiz aracılığı ile bu merkezleri daha bilinir ve görünür hale getirmekteyiz. Avrupa, Rusya, Afrika, ve Orta Doğu’nun da yer aldığı bölgemizde 500 adet Mobil 1 Center’a sahip olan Rusya’nın ardından 70 adet ile Türkiye olarak ikinci sırada yer alıyoruz. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde ise 2 lokasyonda varız. 2019 yılı hedeflerimiz arasında Türkiye’de 15 adet Mobil 1 Center servis noktası eklemek ve 3 yıl içerisinde de servis ağımızı 120’ye ulaştırmak yer alıyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org