Marjinal tasarım

Marjinal tasarım

Citroen C4 Cactus, Airbump adı verilen ve küçük kazalara karşı aracı koruyan yan yüzeyi, ilginç far tasarımı ve modern iç mekanı ile dikkat çekiyor.

Citroen C4 Cactus, eylül ayından itibaren satışta ve trafikte bakışları üzerine çekmeyi başarıyor. Sıra dışı tasarımına bir de Airbump teknolojisini ekleyen Cactus, Live, Feel ve Shine donanımıyla satılıyor. C4 Cactus biri dizel diğeri ise benzinli motor seçeneklerine sahip. Bu sayımızda Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi’nin otomatik versiyonunu test ettik.

Citroen Captus test2

Citroen C4 Cactus, tasarımıyla dikkatleri hemen üzerine çekmeye başlıyor. Citroen’in yeni tasarım anlayışı agrasif yüz yapısı ile başlıyor ve Cactus’ta bu felsefeyi devam ettiriyor. C4 Picasso’dan anımsadığımız gündüz farları modele agresif bakışlar karmış. Esas far grubu ise bu LED’lerin hemen alt kısmında bulunuyor. Büyük bir marka logosu ve plakanın gerisindeki kare ve küçük ızgara ön bölümde dikkatleri üzerine çekiyor.

Cactus ‘un yan kısmında siyah jantlar göze çarpıyor. Model 16 inç ve 17 inç büyüklüğünde ikişer adet jant seçeneği de sunuyor. Kapılarda boylu boyunca uzana ve Airbump adını verilen teknoloji ise hava kapsüllerinin olduğu koruyucular olarak tanımlanıyor. Bu kapsüller 4 Km/s hıza kadar bulunduğu bölgedeki küçük çarpmalardan otomobili koruyor. Arka bölümde de koyulaştırılan stop gurubu göze çarpıyor. Bu bölümde de bolca siyah plastik detay kullanılmış. Citroen C4 Cactus, 4157 mm uzunluğa, 1729 mm genişliğe, 1480 mm yüksekliğe ve 2595 mm aks mesafesine sahip.

Citroen Captus test3

C4 Cactus’un dışı gibi farklı bir iç mekan ile bizleri karşılıyor. Üç kollu direksiyon altı ve üstü düzleştirilerek tasarlanmış. Direksiyon üzerindeki kumandalar sayesinde Cactus kullanım konforu artırılıyor. Orta konsoldaki ekran tuş karmaşasını ortadan kaldırarak daha sade bir alanı size sunmuş. C4 Picasso’dan hatırladığımız bu ekran sayesinde havalandırma sistemi, müzik sistemi ve araç ayarlarının kontrolü sağlanabiliyor. Vites “R” konumunda da bu bölüm geri park kamerası olarak kullanılabiliyor. Modelde vites kutusu klasik alıştığımız otomatik şanzımanlar gibi kol ile kontrol edilmiyor. Hemen müzik sisteminin altında bir tuş kombinasyonuyla bizlere sunulmuş. Bu tuşların hemen karşısında da uçak tipi el freni yer alıyor. İçeride dikkat çeken bir diğer ayrıntı ise ön yolcu koltuğundaki torpido gözünün konumlandırılması oluyor. Hava yastıkları bu klasik ön konsoldan alınmış ve buraya çekmece şeklinde açılan bir göz konumlandırılmış.

Citroen Captus test5

Oldukça derin olan bu bölüm birçok eşyanızı içinde barındırabiliyor. Bu sistemde hava yastığı hemen ön camın tavan kısmında bittiği yere konumlandırılmış. Çarpma esnasında buradan açılarak yolcunun kafa bölümünü koruyor. Ön koltuklarda ilgi çeken bir diğer özellik ise kanepe şeklini alan koltuklar oluyor. Kolçak olarak kullandığımız sürücü ve yolcuyu ayıran detay yukarı kaldırıldığında ön koltukların bir bütün gibi görünmesini sağlıyor. Üçüncü kişinin oturabileceği izlenimi yaratılsa da önde sadece 2 adet emniyet kemeri bulunuyor. Küçük eşya gözü konusunda da modelde birçok yer mevcut. Önde ve arkada sunulan alan da yeterli seviyede. Arka bölümde tek can sıkan durum ise kelebek şeklinde açılan camlar. Ağırlıktan tasarruf olarak nitelendirilen bu durum daha çok maliyetten kaçılmış hissiyatı veriyor. Bagaj hacmi olarak ise 358 litrelik bir alan sunulmuş.

Citroen Captus test4

1.6 litre hacimle C4 Cactus, 3750 d/d’de 92 HP güç, 1750 d/d’d 230 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri otomatik şanzımanlı versiyon 0-100 km/s hıza 11.4 saniyede ulaşıyor. 180 km/s maksimum hıza sahip olan Cactus, bu konuda yeterli değerler sunuyor.

Şehir içinde oldukça başarılı bir konfor sunan Cactus, dikkat çekici dış tasarımı da albenisini artırıyor. Cactus, sınırları zorlayan tasarımı dışında iç mekanda da Citroen kullanıcılarına fakşı bir dünya yaşatmayı başarıyor.

Citroen Captus test6

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ