Reklam


Reklam
Reklam


Reklam
Reklam
otomobil haberleri,güncel araç fiyatları

MAKAM OTOMOBİLİ KONFORUNDA

MAKAM OTOMOBİLİ KONFORUNDA
Reklam

Toyota’nın makam otomobili konforundaki Avensis’i, küçük hacimli dizele kavuştu. Yeni üniteyle araç, tüketimde de oldukça cimri bir tavır sergilerken, geniş iç mekân patronları bile tavlıyor.


Kompakt C sınıfı sedan otomobillerden sonra en fazla tercih edilen D segmenti araçlar, kalite algılarını her geçen gün yükseltiyor. Japon üretici Toyota’da bu sınıfa 2009 yılında sunduğu Avensis modeliyle tasarım konusunda rakiplerinden hep bir adım geride kalmıştı. Ama geçen yıl üçüncü nesliyle tekrar makyajlanan Avensis artık Avrupalı rakipleriyle yarışır hale geldi. Bizim de bu ay test konuğumuz olan modeli tasarım odaklı incelediğimizde bir önceki versiyondan daha şık bir ön yüze sahip olduğunu görmemek mümkün değil. Artık daha keskin hatlara ve bakışlara sahip olan Avensis, sportif görünümü de elden bırakmıyor. Krom kaplamalarla süslenen ön ve arka yüz bir önceki versiyona göre oldukça şık bir görünüm vadediyor. Avensis makyajla birlikte eski modele göre 40 mm daha uzun. 2700 mm’lik aks aralığı ise aynı kalmış.

Kalite algısı yüksek tutulmuş

Aracın iç mekânına geçtiğimizde tamamen farklı bir alan bizleri karşılıyor. Torpido üzerinde yer alan ahşap kaplama, kullanılan malzeme ve işçilikle birlikte kalite algısını yüksek tutmuş. Yenilenen direksiyon simidi üzerinden pek çok işlemi yapmak mümkün. Orta konsolda yer alan 8 inçlik dokunmatik ekran, yol bilgisayarına kadar birçok işlevi sunuyor. Toyota Touch 2 ismindeki ekranın dokunma hassasiyeti ise ortalamalarda. Arka koltuklarda sunulan baş ve diz mesafesi sınıf ortalamasında iken, aracın bagaj hacmi de 509 litre. Araçta sunulan orta sertlikteki süspansiyon sistemi sınırları zorlamadığımız sürece yol tutuş konusunda tatminkâr. Yaklaşık 1620 kilogram ağırlığındaki araca, 1.6 litrelik dizel ünitenin alt devirleri cansız kalsa da düşük tüketimi bunu hiç de problem yaptırmıyor. Konfor odaklı yaklaşımıyla özellikle iç mekânda sınıf dinamiklerini yakalayan model, fazla zorlandığında önden kayma eğilimi gösteriyor.

1400 km’den fazla menzil

Aracın kalbinde ise 1.6 litrelik dizel ünite kullanılıyor. Bu cimri ünitenin teknik verileri ise şöyle sıralanmış. Araç, 112 beygir ve 270 Nm tork üretiyor. 6 ileri düz şanzımanla kombine edilen ünitenin otomatik versiyonu yok. 0-100 km hızlanmasını araç, 11.4 saniyede tamamlayabiliyor. Maksimum 185 km hız yapan model, 5 kişiye rahat bir yolculuk imkanı sunuyor. Araç ağırlığı sebebiyle çok dinamik değil ama segment standartlarını yakalıyor. Konfor ise başarılı. Hatta bu alanda Alman rakipleriyle eş düzeyde diyebiliriz. Araç 60 litrelik deposuyla 100 km’de ortalama 4.2 litrelik yakıt tüketiyor. Bu değerlerle yaklaşık 1420 km’lik menzil vadediyor. Bizim kullanımımızla model, yol bilgisayarına 5.6 litrelik bir tüketim değeri yansıtmıştı.

Reklam
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.