otomobil haberleri,güncel araç,car

Karoser hava yastıkları gerçek mi oluyor?

Karoser hava yastıkları gerçek mi oluyor?

Kasım 2018’de, ZF dünyanın ilk dış hava yastığını sundu. İlk etapta ilginç karşılanan bu teknoloji için marka uzunca bir süre geliştirme çalışmaları yaptı.

Prototip canlı gösterildi

ZF, Almanya’nın Memmingen kentinde bu teknolojiyi ilk defa canlı canlı bir prototip üzerinde denedi. Şirkete göre en tehlikeli kazalar yandan çarpışmalar olarak nitelendirilmiş. Sadece Almanya’da, yılda yaklaşık 700 ölümlü kaza gerçekleşiyor. Bunların hepsi yanal çarpışmalarda gerçekleşiyor. Bu rakam tüm ölümlü kazaların üçte birini oluşturuyor.

Yüzde kırk azalacak

Otomobil parçaları tedarikçisi, geliştirdiği yeni çarpışma öncesi güvenlik sistemi prototipinin hayat kurtarmaya ve yolcu yaralanmalarının ciddiyetini yüzde 40’a kadar azaltmaya yardımcı olabileceğine inanıyor. Prototip, çarpışmadan önce milisaniye içinde açılmış bir harici yan hava yastığı kullanıyor. ZF, çalışmasını sağlamak için hava yastıklarını aracın sensör sistemlerine bağlamış. Bu sayede bir çarpışma ihtimalinin olup olmadığını belirleyebilecek ve hava yastığının açılıp açılmayacağına karar verebilecek algoritmalar geliştirmiş.

Komplike bir sistem

Şaşırtıcı değil, en büyük zorluk bu sistemin geliştirilmesi. Kaçınılmaz bir çarpışmayı analiz etmesi, tanıması ve çarpışma gerçekleşmeden önce dış yan hava yastıklarından hangisini açacağına karar vermesi oldukça komplike bir durum. Sistem, hava yastığını açmaya ve doldurmaya karar vermek için sadece 150 milisaniyeye sahip. Bu süre bir kişinin gözünü kırpması gereken zaman kadar. Diğer bir zorluk, hava yastığının, sürücü hava yastığının hacminin beş ila sekiz katı olan 280 ila 400 litre arasında bir kapasiteye sahip olması. Bu alanı doldurmak için daha fazla zamana ihtiyaç var.

Bağlı kameralar, radar ve lidar sistemler bir çarpışmanın kaçınılmaz olup olmayacağına karar veriyor. Ek olarak hava yastığının açılmasının hem mümkün hem de faydalı olup olmadığına karar veren yazılım içindeki algoritmalar ile potansiyel bir etki tanımlayabiliyor. Bütün bu kararlar olumlu ise, sistem A ve C direkleri arasında kapı alanında ek bir ezilme bölgesi oluşturmak için yan pervazdan yukarı doğru genişleyen hava yastığını doldurmak için şişiricileri ateşler. Videoda sistem başarılı bir şekilde çalışıyor gibi görünüyor. Ancak, çarpışma da gerçek bir aracın kullanılmaması kafalarda soru işareti bırakıyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
Güvenilir Bahis Siteleri Bets10 1xbet Kaçak Canlı Bahis Siteleri Betmatik Safirbet
https://betting2win.net/