İKONİK 500 YENİDEN YOLLARDA

İKONİK 500 YENİDEN YOLLARDA

Günümüzde oldukça ilgi gören fenomenleşmiş otomobiller, gün geçtikçe daha fazla ilgi görmeye başlıyor. Fiat’ta 500 modeliyle geçmişten gelen deneyimi günümüz teknolojisiyle birleştiriyor

İlk olarak 1950’li yıllarda yollarda boy gösteren Fiat 500, günümüze kadar fazla işlenmeyen modellerden desek yerinde olur. Tabi değişen teknolojiyi de yakından takip eden model, boyutlarında fazla oynama yapmadan pazarda boy gösteriyor. 2008’de yılın otomobili seçilen Fiat 500, yakaldığı başarıyı sürdürmeye devam ediyor. Tasarım açısından araca bakacak olursak öncelikle şunu söyleye biliriz, kesinlikle kimse minik bir otomobil gözüyle araca bakmıyor. Kişiselleştirme seçenekleriyle oldukça tarz bir otomobile dönüşme imkanı sunan 500, şık ve sportif bir tasarıma sahip. Aracın ön yüzüne baktığımızda hemen far bloklarının altında yer alan, gündüz LED’leri araçta ilk kez kullanılıyor. Far bloklarının arasında yer alan krom çıta Fiat logosunu da barındırıyor. Hemen altı kısımda geniş bir havalandırma kanalı bulunuyor. Kanalın iki yanında yine krom kaplı sis farlarına yer verilmiş. Yan kısımda fosforlu kalem ile boyanmış gibi görünen dikiz aynaları tüm dikkatleri çekiyor. Aracın tavanından karoserin yarısına kadar kaplanan kamuflaj, şık bir görünüm sunmuş. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 3.54 metre, genişliği 1.62 metre iken yerden yüksekliği de 1,48 metre olarak kayıtlara geçmiş.

Fiat 500 test6

Tüy gibi direksiyon

Fiat 500’ün iç mekanına girdiğimizde, dışarıdan gördüğümüz kadar minik bir alanla karşılaşmıyoruz. Standart bir otomobil gibi yüksek bir tavana sahip olan 500, oldukça rahat bir yolculuk geçirmemizi sağlıyor. Arka kısımda baş ve diz mesafesi normal seviyede. Orta konsolda artık Fiat’in diğer modellerinden tanıdığımız renkli dokunmatik ekran yer alıyor. Hemen alt kısımda dijital klima tuşları yer almış. Klima takımlarına inmeden orta konsolun sol tarafında direksiyon ikonu bulunan bir tuş bulunuyor. Buna bastığımızda ekranda city yazısı beliriyor ve direksiyon simidi tüy gibi hafifliyor. Uzun bir kol olarak tasarlanan vites topuzunun sağ ve sol taraflarında cam açma kapama tuşlarına yer verilmiş. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları kolay ve anlaşılır nitelikte tasarlanmış. Fiat 500’ün göstergeleri artık tamamen dijital. Araçta irili ufaklı bir kaç göze yer verilmiş fakat yeterli değil. Kullanılan malzeme ve işçilik segmentine göre oldukça başarılı.

Fiat 500 test3

1.2 litrelik benzinli

Fiat 500 Türkiye’de sadece 1.2 litrelik benzinli motor seçeneğiyle sunuluyor. 1.2 litrelik Fire motor adı verilen bu ünite, 5500d/d’dan itibaren 69 beygir güç üretirken, maksimum torkuda 3000d/d’dan itibaren 102 Nm. 5 ileri dualogic yarı şanzımanla sunulan 500, maksimum 160 kilometre hız yapıyor. 0’dan 100 kilometre hıza 12.9 saniyede ulaşan araç, minikliğiyle oldukça çevik. 35 litrelik yakıt deposuyla araç, 100 kilometrede ortalama 4.8 litrelik tüketim gerçekleştiriyor. Buda ortalamada Fiat 500 için 730 kilometrelik bir menzile ulaşmasını sağlıyor. Bizim testimiz boyunca araç, 100 kilometrede ortalama 6 litrelik bir tüketime imza attı. Sert virajlarda sınırları zorladığımızda önden kayma eğilimi gösterse de ESP buna izin vermiyor.

Fiat 500 test4

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ