DAHA TEKNOLOJİK DAHA KONFORLU

DAHA TEKNOLOJİK DAHA KONFORLU

Makyaj operasyonundan geçen Ford C-MAX, bir MPV’ye göre başarılı sürüş dinamikleri ve otomatik şanzımanıyla ailelerin tercih listesine girmeyi başarıyor. Hatta 7 kişilik Grand C-MAX versiyonu ile testimize konuk olan araç, oldukça konforlu ve sessiz

Markanın yeni tasarım dilini kullanan ön kısımda tamponun büyük hava girişi ve farların yeni şekli dikkat çekiyor. Şık görünen Grand C-MAX için oldukça dinamik. 7 kişilik Grand C-MAX’te kayar kapılar kullanılmış. Kromajlarla süslenmiş dış kısımda büyük yan aynalar dikkat çekerken, kör nokta uyarıcı sistemiyle teknolojik bir araç olduğunu vurguluyor. C-MAX’in ön ve arka tamponunda da bol sayıda sensör yer almış. Bu sensörler park sensörü olarak görev yapmanın yanı sıra, otomatik park asistanının boş park yeri bulmasını da sağlıyorlar. Grand C-MAX’in arka kısmında baktığımızda bir önceki versiyonda olduğu gibi çift renkli stop grubuna yer verilmiş. Şık görünen arka kısımdaki geniş bagaj kapağı ve alçak yükleme eşiği tam da bir MPV’nin olması gerektiği ayarlanmış ve elektrikli olarak açılıp kapanıyor. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.51 metre, genişliği 2 metre, yerden yüksekliği ise 1.69 metre olarak kayıtlara geçmiş.

Ford Test3

7 kişilik seyahat

Aracın iç mekanına girdiğimizde oldukça ferah bir hacimle karşı karşıya kalıyoruz. Grand C-MAX’de sert çizgiler hâkim. Aracın orta konsolunu tamamen değiştirmiş. Konsola tamamen gömülen renkli dokunmatik ekran bir çok özellik barındırıyor. Ses sistemini kullanmak kısa bir alışkanlık süresi gerektiriyor. Alt kısmında ise düğmeleri biraz küçük olan klima sistemi bulunuyor. En altta stop&start butonu, elektronik bagaj kapağı butonu ve otomatik park asistanı düğmeleri yer alıyor. Grand C-MAX şık fakat biraz karmaşık görünen dört kollu bir direksiyon simidinden vazgeçmiş ve oldukça spor görünen bir direksiyon sistemine sahip olmuş. Üstündeki kısa yol tuşları daha anlaşılır bir seviyeye ulaşmış. Turkuaz renkli aydınlatmaları aynı kalmış ve orta kısımda daha renkli bir yol bilgisayarına yer verilmiş. Anahtarsız çalıştırma sistemine sahip Grand C-MAX’de sürüş pozisyonunu bulmak gayet rahat ve görüş açıları sorunsuz. Arka kısımda sunulan yaşam alanı oldukça ‘Grand’ hatta 7 kişiye seyahat imkanı sunulan modelde 2. sıra koltuklar katlanarak koridor oluşturabiliniyor.

Ford Test2

1.5 litrelik EcoBoost

Ford Grand C-MAX’de 1.5 litrelik benzinli ve dizel motor seçenekleri sunuluyor. 1.5 litrelik EcoBoost ünite, 6 ileri otomatik şanzıman ile sunuluyor. 182 beygir gücündeki benzinli ünite maksimum 240 Nm tork üretiyor. Grand C-Max, 0’dan 100 kilometre hıza 9,5 saniyede ulaşıyor ve maksimum 211 kilometre hız yapıyor. 1507 kilogram ağırlığındaki araç tüketim konusunda oldukça başarılı. Fabrika verisi olarak 100 kilometrede ortalama 6.8 litrelik tüketim değerine sahip. Bizim kullanımımız boyunca araç, yol bilgisayarına 9 litrelik bir tüketim değerini yansıttı. Yalıtım konusunda da oldukça başarılı olan Grand C-Max bu geleneğini bozmuyor. Yüksek hızlarda bile rüzgar sesinden etkilenmeyen araç, uzun yolculuklarda oldukça konforlu.

Ford Test1

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ