“Alfetta” Günümüz Yarış Otomobillerine İlham Veriyor!

“Alfetta” Günümüz Yarış Otomobillerine  İlham Veriyor!

“Storie Alfa Romeo” Üçüncü Bölüm: “Formula 1’i Kazanan İlk Fabrika Takımı: Alfa Romeo”Performans ve estetiği bünyesinde buluşturan İtalyan otomobil markası Alfa Romeo, 110. yıldönümü kutlamaları çerçevesinde hazırlanan “Storie Alfa Romeo” serisini otomobil tutkunları ile buluşturmaya devam ediyor.

İlk olarak 1950 yılında başlayan Formula 1 şampiyonasında yarış otomobili Alfetta 158 ile fırtınalar estiren Alfa Romeo, bu dönemi dünyada yaşanan politik ve sanatsal gelişmelerle birlikte okuyuculara aktarıyor. Alfetta’nın İkinci Dünya Savaşı’na rağmen özenle gelişimini tamamladığı ve kazandığı başarıları serinin bu bölümünde gözler önüne seriliyor.

Formula 1 yarışlarının başlangıcı, İtalyan Efsanesi Alfa Romeo ve üstün yarış aracı Alfetta serisi ile özdeşleşiyor. 1950 yılında gerçekleşen ilk yarış olan Grand Prix Şampiyonası’nı kazanan marka, bu zafere Nino Farina pilotajında Alfa Romeo Grand Prix Tipo 158 “Alfetta” ile ulaştı. 1951 yılında ise Alfetta 159, Juan Manuel Fangio ile bu başarıyı üst üste ikinci kez tekrarladı. İkinci Dünya Savaşı öncesi üretimine başlanan ve savaşın zorlu yıllarında binbir özenle korunan Alfetta serisi, günümüz yarış otomobillerine ışık tutan teknik altyapısıyla motor sporları tarihine adını altın harflerle yazdırdı.

Yarış dünyasının Alfetta 158’i

Üretildiği dönemin teknolojsinin çok ilerisinde olan Alfetta’nın tek kademeli kompresör, üç gövdeli karbüratör ve üstten çift eksantrik gibi teknolojilerle donatılan sıralı 8 silindirli motoru, Motor Tasarım Departmanı Başkanı Gioacchino Colombo tarafından geliştirildi. Ani hızlanmalar sağlayan güvenilir ve güçlü motorun ağırlığı; monoblok için elektron veya krank mili için nikel-krom çelik gibi hafif alaşımların uygulanmasıyla 165 kilograma kadar düşürüldü.

Araçta dikkat çeken bir diğer uygulama ise; şanzımanın arkada diferansiyel ile birlikte tek bir gövdede monte edilmesiyle daha az yer kaplaması oldu. Alfa Romeo, iki aks arasında en uygun ağırlık dağılımını mümkün kılan  “transaxle mimarisi” adı verilen bu ünlü tasarımını, daha sonra yol otomobillerinde de kullandı.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org