FIVA WORLD RALLY KLASİK OTOMOBİL KULÜBÜ CUMHURİYET RALLİSİ’nde DOSTLUK KAZANDI

FIVA WORLD RALLY KLASİK OTOMOBİL KULÜBÜ CUMHURİYET RALLİSİ’nde DOSTLUK KAZANDI
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Ralli’nin birincisi Handan-Selim BACIOĞLU ikilisi,  1975 model araçları ile oldu. Yarışı ikinci bitiren ekip Ömer AKÖMER-Berent Ali MUMYAKMAZ 1978 model araçları ile takip etti.  Murat-Mert OKTUĞ 1955 model aracı ile yarışı üçüncü bitirdiler.

İki kıtadan çok medeniyetlerin birleştiği ve dünyanın da başkenti olarak adlandırılan İSTANBUL, 23 sene sonra (ilki Bodrum’da yapılmıştı), geçen hafta sonu KLASİK OTOMOBİL KULÜBÜ’nün organize ettiği ve FIVA ile TOSFED’intakviminde yer alan, CUMHURİYET RALLİSİ’ne bir kere daha Türkiye’de ev sahipliği yaptı. PRIVIA İş Özel Bankacılık İŞ BANKASI, SWISS OTEL Bosphorus ISTANBUL, GENÇLİK ve SPOR BAKANLIĞI,  TOSFED, AUTOPORT, KAHVE DÜNYASI, , GUSTO, SERVİS PLAN, LOTS ISTANBUL, VETTES, REDBULL, KISS FM sponsorluğunda gerçekleşen yarışın sonunda yarış kokteyli Levent İŞ KULELER de gerçekleşti.

100’den fazla eskimeyen klasik otomobilin start aldığı yarışta 63 araç resmi olarak yarıştı. Diğer 37 araç ise, katılımcı olarak yer aldılar. Rallideki en yaşlı araç 1938 model  Chevrolet Master oldu. Rallinin en genç aracı ise, 1995 model  Ford Bronco. Bu sene kadın katılımcı sayısı 80’di. Rallide, KKTC, Bulgaristan, Yunanistan ve Kosova’dan 10 misafir ekip de yer aldı.

Türkiye’ye ithalatları özel izin gerektiren bu otomobiller ayrıca, yüksek bir ekonominin de Türkiye’de oluşmasına ön ayak oluyorlar. Bedelleri 80 bin ile 160 bin Euro arasında değişen ihtiyar delikanlıların; orijinal bakımları ve orijinal yedek parçalarının olması sebebiyle “klasik” unvanını aldılar.

1990 yılında kurulan KLASİK OTOMOBİL KULÜBÜ, otomobillere, bilhassa döneminde belirli özelliklere sahip olan ve artık caddelerde sıkça görülmeyen klasikleşmiş araçlara ilgi duyan, bunları korumak ve tekrar çalışır hale getirebilmek için uğraşı gösteren ve bu doğrultuda fikir alışverişinde bulunmak isteyen insanların bir araya gelmelerini sağlıyor.

600’den fazla kulüp üyesi arasında otomotiv sektörünün önde gelenleri, klasik otomobil sahipleri, koleksiyon sahipleri, müze sahipleri ve en önemlisi var olan değerleri korumak amacını güden otomobil meraklıları yer alıyor. İster Anadol marka bir aracı, ister bedeli çok daha yüksek bir aracı olanların yanı sıra klasik arabası olmayan ancak ilgi duyan üyelerimiz de etkinliklere sıkça katılıyor. Bir araya gelindiğinde ortak konu herhangi bir klasik aracın en iyi şekilde nasıl korunup, ilk günkü performansına en yakın şekilde çalışmasının nasıl sağlanacağı oluyor.

KLASİK OTOMOBİL KULÜBÜ’ne üye olmak için klasik otomobil sahibi olmak mecburiyeti yok. Sadece ilgi ve bilgi sahibi olmak yeterli. Tabi ki, üye olmak isteyen kişinin üyeler tarafından kabul görecek konuma ve eğitime sahip olması gerekiyor.

KLASİK OTOMOBİL KULÜBÜ Yönetim Kurulu Başkanı Sencer SİVRİDAĞ: “Bu klasik otomobiller özel saklanma şartları oluşturularak, belli zamanlarda saat gibi işleyerek yollara çıkıyor. Ki işte 24 ve 25 Ekim 2025 tarihleri arası da bu özel zamanlardan biri. 29 Ekim CUMHURİYET BAYRAMI’na en yakın tarihte organize edilen bu yarış, ayrıca “BAYRAM” özelliğini de yerli-yabancı yarışmacıları ile beraber kutlayacak.” dedi.

TOSFED (Türkiye Otomobil Federasyonu) ’in takviminde yer alan ve FIVA ( Federation Internationale de Vehicules Anciens ) Uluslararası Antika Otomobil Federasyonu ’nun Gençlik ve Kültür Komisyonu tarafından da desteklenen bu ralli, bu sene de uluslararası kategoride organize ediliyor.

KLASİK OTOMOBİL KULÜBÜ CUMHURİYET RALLİSİ’nin bu seneki mottosu:

  • Endüstrinin Tekerlekleri
  • Zaman Yolcuları: Geçmiş Gelecekle Buluşuyor
  • Hareket Yankıları – Durgunluktaki Duygu

Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden gelen ekiplerin de CUMHURİYET RALLİSİ’nde yer alması ise, bu ralliye “uluslararası” statü de kazandırıyor. Bu sene ki, “uluslararası görüş”  otomotiv sektörünü arkasına alan zamansız makinelerin, 1900’lü yılların ilk yarısından itibaren “otomotiv endüstrisi” kullanılarak içinde bulundukları devinim ile bunca yaşlarına rağmen klasik otomobillerin hareketlerine atıfta bulunuluyor.  

24 Ekim Cuma sabahı SWISS Otel’deki kahvaltının ardından, 100 otomobillik konvoy, GALATA KÖPRÜSÜ’nü geçerek SULTAN AHMET MEYDANI’na ulaştı. Saat 12’de ilk araç start aldı.

İstanbul’un tarihi yapılarıyla geçmişini en iyi anlatan, İstanbul’un tarihi dokusunun en çok farkına varıldığı, en mistik ve turist kalabalığı en yüksek yerlerinden biri olan SULTAN AHMET’deki AT MEYDANI’nından saat 12’de start alan araçlar, ÖMERLİ BARAJI’nın etrafındaki etapları tamamladılar. ÖMERLİ KAHVE DÜNYASI’nda da verilen molada nefeslenen yarışmacılar, daha sonra kalan etaplar için enerji topladılar.  Uzun süren ilk gün etaplarında tamamen trafik kurallarına uyarak, araçlarında bulunan klasik haritalar yardımı ile yarış hakemlerinin direktifleri doğrultusunda, belli hızlarda geçilmesi belirlenen etap aralıklarında zamanı tutturmak için birbirleri ile yarıştılar.

KISS FM’in CUMHURİYET RALLİSİ’ne özel yayını da, yarışmacıları daha teşvik ederek, güzel bir gün geçirmelerine yardımcı oldu.

Cumartesi günü ise, İstanbul Park Formula Pisti’nde durağan etapları geçtiler.

Durağan etaplar, İstanbul Park Formula Pisti’ndeki slalom, hızlanma gibi yarışmaları kapsıyordu. Handan-Selim BACIOĞLU ikilisi,  1975 model araçları ile birinci oldu. Yarışı ikinci bitiren ekip Ömer AKÖMER-Berent Ali MUMYAKMAZ 1978 model araçları ile takip etti. Murat-Mert OKTUĞ 1955 model aracı ile yarışı üçüncü bitirdiler.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org