Citroën ë-C3 : Ulaşılabilir Elektriğin Yeni Yüzü

Citroën ë-C3 : Ulaşılabilir Elektriğin Yeni Yüzü
  • Test
  • 3 Ağustos 2025 05:10
  • A+
    A-
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Citroën ë-C3 ile karşılaştığımda ilk izlenimim “Bu elektrikli mi gerçekten?” oldu. Çünkü tasarımı, klasik C3’ten çok daha modern ve hafif SUV havasında.

Yerden yüksek yapısı, düz hatları ve Citroën logosunu yutan far tasarımıyla bu segmentte fark yaratıyor. Tam bir “şehir otomobili” görünümünde ama verdiği his daha olgun: basit değil, sade ama karakterli. Kompakt ama sağlam bir duruşu var.

KOKPİTTE NELER VAR?

Kapıyı açtığımda ilk dikkatimi çeken, gösterge panelinin yerinde küçük bir ekranın olmasıydı. Citroën bu modelde minimalistlikten yana bir tercih yapmış. Küçük ama kullanışlı 10.25” dokunmatik ekran ortada yer alıyor. Koltuklar yumuşak dolgulu, sünger yapısı konforlu ama uzun yol performansı biraz sınırlı olabilir. Yüksek oturma pozisyonu sayesinde görüş açısı oldukça geniş. Malzeme kalitesi fiyata göre kabul edilebilir düzeyde; kapı içlerinde sert plastikler var ama direksiyon ve ekran çerçevelerindeki dokular şık görünüyor.

ŞEHİR İÇİ DENEYİMİ NASIL

Ayağımı frene basıp vitesi “D”ye aldığım anda elektrikli sürüşün tanıdık sessizliği başladı. İlk hareket yumuşak, vites geçişi ya da motor sesi yok. Şehir içinde kullanımı son derece rahat. Ani kalkışlar çok güçlü değil ama günlük ihtiyaçları fazlasıyla karşılıyor. Direksiyon hafif, manevra kabiliyeti yüksek. Küçük gövde ve dönüş çapı sayesinde sıkışık sokaklarda adeta dans ediyor. Süspansiyon, bozuk zeminlerde beklentimin üzerinde bir konfor sundu. Citroën’in konfor odaklı sürüş geleneği burada da korunmuş.

OTOYOLDA SÜRÜŞ NASIL?

Araç 113 hp gücünde, kağıt üstünde pek heyecanlandırmıyor ama 166 Nm torkuyla 0–100 km/s hızlanmayı 11 saniye civarında tamamlıyor. Otoyolda 100–110 km/s hızda giderken araç stabil, ama rüzgar sesleri içeri girmeye başlıyor. Yalıtım çok iddialı değil, fakat bu sınıfta beklenenin altında değil. Hızlandıkça direksiyon sertleşiyor ama yine de sportif değil – bu bir şehir otomobili ve görevini iyi yapıyor. 44 kWh batarya ile WLTP verilerine göre 320 km menzil sunuyor. Benim karma kullanımımda %100 şarjla 275–285 km aralığı yakalandı. Şehir içi ağırlıklı kullanımda bu değer 300 km’yi geçebilir. Tüketim ortalaması 15.7 kWh/100 km oldu. Bu, segmentinde oldukça iyi bir değer. DC hızlı şarj desteğiyle %20’den %80’e şarj süresi yaklaşık 26 dakika sürüyor. AC ev tipi prizde ise tam şarj yaklaşık 4.5 saat sürüyor (11 kW wallbox ile).

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org