Yeni otomatikle konforu arttı

Yeni otomatikle konforu arttı

Citroen, C4 Picasso ile küçük ailelere ferah ve konforlu yolculuklar vadediyor. Araçta kullanılmaya başlanan yeni nesil 1.6 litrelik dizel ünite, tam otomatik şanzımanla büyük bir uyum içinde

Citroen picasso4

Bir otomobilin ne kadar geniş ve ferah olabileceğini kanıtlamak adına geliştirilen MPV sınıfı, değişken koltuk düzeni ve konfor özellikleriyle dikkat çekiyor. Standart bir araçtan çok daha fazla konfor ve hacim sunan bu tip otomobiller, azaltılan tüketimleri ve performans değerleriyle artık çok daha iddialı. Bu sınıfın en çok bilinen markalarından Citroen de, yeni motor ve şanzıman seçeneğiyle desteklediği C4 Picasso ile pazardaki iddiasını artırdı. Bize 5 kişilik modeliyle konuk olan araç, yeni motor/şanzımanıyla kombinasyonuyla çok daha iddialı hale gelmiş. İnce bir şerit şeklinde tasarlanan farları, geniş hava girişiyle dikkat çeken tamponu ve dev ön camıyla etkileyici bir model haline gelen araç, arka bölümde daha sade çizgilere sahip. Aracın iç tasarımı da tıpkı dışında olduğu gibi oldukça farklı. Aracın şanzımanı, eski Amerikan otomobillerinde olduğu gibi direksiyon arkasındaki bir kol ile kumanda ediliyor. Bu sayede orta konsol geniş bir alan ortaya çıkmış. Buradaki kol dayamanın hacmi, şaşırtıcı derecede geniş.

Citroen picasso3

12 inçlik HD ekran

Marka, aracın iç mekanını tamamen teknolojik oyuncaklarla donatmış. Gösterge paneli, 12 inç büyüklüğünde HD bir ekrandan oluşuyor. Aracın ayarları, ses sistemi, klima kontrolleri gibi pek çok birim de, 7 inçlik dokunmatik bir ekrandan yapılıyor. Bu sayede orta konsoldaki tuş sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Ekranların çözünürlük ve hassasiyetleri oldukça başarılı. Fransız mühendisler, aracın teknolojisi kadar iç hacmine de kafa yormuş. Aracın önceki neslinde de sunulan baş hizasına kadar gelen ön cam, ferahlık hissini artırıyor. Yüksek oturma pozisyonuna rağmen iç mekanda hem diz hem baş mesafesinde ferah bir hacim sunuluyor. Üstelik bunun için bagajdan da feragat edilmemiş. 537 litrelik bagaj hacmi, kızaklı arka koltukları öne alarak 630 litreye kadar çıkıyor. Tatlı sert olarak tanımlanabilecek süspansiyon sistemi, konforu artırırken, aracın yol tutuş kabiliyetini de düşürmüyor. Yüksek yapı sebebiyle virajlarda yatma eğilimindeki araç, buna rağmen tutunma isteğiyle şaşırtıyor.

Citroen picasso2

Yeni şanzımanla daha keyifli

Araçta kullanılan 1.6 litrelik BlueHDi ünite, 120 beygir güç ve 300 nm tork üretebiliyor. Dizel motorla birlikte sunulan yeni 6 ileri tam otomatik şanzıman, önceki yarı otomatik vitesle tamamen zıt bir karaktere sahip. Sarsıntısız vites geçişleriyle dikkat çeken yeni şanzıman, performansa da olumlu katkılar sağlıyor. 1295 kilogramlık otomobil, bu kombinasyonla 0-100 km/s ivmelenmesini 11.2 saniyede gerçekleştiriyor. Saatte 188 kilometrelik son sürat de başarılı bir değer. Yüksek tork sayesinde ara hızlanmalar da yeterli çabuklukla gerçekleşiyor. Dizel motorun asıl hüneri tüketimde ortaya çıkıyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 3.9 litre. Bu değer, bizim denemelerimizde yol bilgisayarına 4.9 litre olarak yansıdı. Zengin bir donanım listesiyle satılan aracın fiyatı 116 bin lira.

Citroen picasso6

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ