X5 ELEKTRİKLE GÜÇLENDİ

X5 ELEKTRİKLE GÜÇLENDİ
  • Test
  • 22 Haziran 2017 13:05

BMW’nin başarılı SUV modellerinden X5, hibrit versiyonuyla pazara sunuldu. Elektrik motorunun gücü, benzinli motora gerek bırakmıyor


Alman lüks otomobil üreticisi BMW, gerek çevresel kaygılar gerekse Avrupa normlarına uyum sağlama amacıyla yeni modellerinde tasarrufu ön plana alıyor. Sıfır emisyonu hedefleyen marka, bu kapsamda hibrit modelleri pazara sunmaya başladı. Benzinli ve elektrikli motorların bir arada çalıştığı hibrit sistemi, şehiriçi hızlarında emisyonu sıfırlıyor, otoyol şartlarında da güç ve tork artışı sağlayıp performansı yukarı taşıyor. Markanın başarılı SUV modeli X5’te kullanmaya başladığı yeni hibrit sistem, 4 tekerlekten çekişle birlikte sunuluyor. Bu ayki konuklarımızdan olan yeni X5, gücü ve çevreci özellikleriyle dikkat çekiyor.

Kalite ve konfor ön planda

Yüksek motor kaputu, iri farları ve geniş ızgarasıyla agresif bir görünüm vadediyor. Aracın önündeki tasarım, profil ve arka tasarımda da sürüyor. Şık dış tasarım, iç mekanda yerini kalite ve konfora bırakıyor. Başarılı malzeme kalitesi ve işçilik, iyi bir ergonomiyle sunuluyor. Aracın hem ön hem arka koltuklarında ferah bir alan sunuluyor. Sürücü odaklı kokpit, büyük camlar sayesinde oldukça aydınlık. 500 litrelik bagaj da 5 kişilik bir SUV için oldukça yeterli. Hibrit sistem, elektrik motoruyla yol alırken tamamen sessiz ve konfor seviyesini bir hayli yükseltiyor.

313 beygir gücünde

Markanın X5’teki kullanmaya başladığı hibrit sistemde 2.0 litrelik turbo beslemeli benzinli motor görev yapıyor. 245 beygir güç ve 350 nm tork üreten motor, 8 ileri Steptronic şanzımanla kombine ediliyor. 113 beygir gücündeki elektrikli motorla birlikte toplam sistem gücü 313 beygri, tork ise 600 nm olarak belirlenmiş. 2.3 tonluk otomobile etkili bir performans sağlayan hibrit sistemi, prizden şarj edilebin 9,2 kilovat saat kapasiteye sahip yüksek gerilimli lityum iyon aküye sahip. Araçta 3 farklı eDrive modu bulunuyor. Bunlardan ilki olan AUTO eDrive modu, varsayılan ayar olarak aktif. MAX eDrive modu tamamen elektrikli sürüşü desteklerken SAVE BATTERY modu ise, batarya şarj etmeyi ve şarj seviyesi korumayı sağlıyor. Hibrit sistemiyle X5, 0-100 km/s ivmelenmesini 6.8 saniyede tamamlıyor. Saatte 210 kilometre sürate ulaşabilen araç, ara hızlanmalarda da oldukça seri. Etkili performansa rağmen cimri olmayı da başaran sistemin ortalama tüketimi fabrika verilerine göre 3.3 litre. Bizim kullanımımızda 5.7 litrelik ortalamayı tutturdu. Standart haliyle bile oldukça zengin bir donanım listesiyle sunulan araçta bolca opsiyenel ekipman da bulunuyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org