Supercar performanslı kompakt bir hatchback

Supercar performanslı kompakt bir hatchback

Peugeot 308, mükemmellik değerleri ile, lansmanından bu yana dünya genelinde 280.000 otomobil tutkununun beğenisini kazandı. EMP2 (Efficient Modular Platform 2) modüler platform sayesinde, motor seçenekleri fark etmeksizin Peugeot 308’in özellikleri en üst düzeyde yer alıyor.

Peugeot Sport aynı temel üzerinde yeni bir elektrikli benzinli hybrid motor geliştirdi. 500 beygir motor gücü ve dört çekiş özelliği ile Peugeot 308 R Hybrid, segmentinin sınırlarını olağanüstü performansı ile zorluyor. Peugeot 308 R Hybrid, mavi-siyah renk degradesinin yanı sıra dört ayrı bireysel koltuk ile benzersiz bir tasarım sergiliyor.
Peugeot 308 R Hybrid, saf performans arayışına mükemmel bir boyut getiriyor: Dikkat çekici kompaktlık, dört köşeye atılmış tekerlekler, mükemmel bir denge.
Bu hedefe ulaşmak için, Peugeot 308 hatchback ve onun Emp2 platformuna dayanma avantajını kullanıyor. İlk bakışta göze çarpan 308’in zarif tasarımı ve sportif görünümü radikal bir ifadeye dönüşmek üzere ilk kez Quartz konsepti ile tanıştığımız tasarım kodlarını benimsiyor.

308 R HYbrid

308 R HYbrid

80 mm genişletilmiş tekerlek izleri üzerine oturan 235/35 R19 lastiklerle yere adeta yapışan Peugeot 308 R Hybrid geniş hava girişli kaputun örttüğü etkileyici ön yüzü ve köşeli kenarlı ve düz yüzeyli mineral tamponu ile asfaltı adeta yutuyor. Damalı desenli ön ızgara 500 hp güç üreten yenilikçi çekiş ünitesini hava ile besliyor. Mekanik bileşenler etrafında sıkıca çizilen profili çizgileri ışığı yakalıyor ve bakışları aracı keşfetmeye doğru yönlendiriyor. Peugeot 308 R Hybrid floresan pigmentler ve cam partiküllerin entegrasyonu ile etkileyici şekilde yoğun bir mavi renkle giyiniyor. Bu renk hem hibrid motor ve hem de tarihsel olarak Fransız yarış araçlarına özgü olan rengi çağrıştırıyor. Arka kapılarda, bu mavi renk Peugeot’nun en ekstrem modellerinin simgesi olan çift renkli tasarımın farklı bir yorumunu oluşturacak şekilde mat siyah ile eşleşiyor. Arkada, Peugeot 308 R Hybrid’in radikal tasarımı son derece yalın bir şekilde kendini gösteriyor. Bagaj kapağının üstündeki dar spoyler aerodinamik yapıyı pekiştiryor. Öte yandan, tampon sıcak havayı dışarı çekerek akü sıcaklığını kontrol altında tutmaya yardımcı olan iki hava deliği içeriyor. Hava girişleri ve kasa altları üzerine tatbik edilen beyaz seramik görünümlü dokunuşlar otomobilin dinamik karakterini vurguluyor.

Peugeot 308 R Hybrid’te ilk kez şimdiye kadar genellikle sadece konsept otomobillere ayrılan malzemeler kullanıldı. Ön panel, dijital dokuma tekniği kullanılarak üretilen bir kumaş ile kaplandı. Bu yenilikçi malzeme aracı hafifletmek için köpük benzeri malzemelere gerek kalmadan yumuşak dokunuşlu büyük, karmaşık parçaların üretilmesini sağlıyor. Bu dijital kumaş siyah deri ve kahverengi eskitilmiş deri ile birlikte kapı panellerinde kullanılıyor.

308 R HYbrid

308 R HYbrid

Peugeot i-Cockpit’in yenilikçi mimarisi sayesinde, sürücü güç aktarım ünitesinin sağladığı 500 hp gücü tam güvenlik içinde kontrol ediyor. Delikli deri kaplı ve 308 R Hybrid logosu taşıyan kompakt direksiyon simidi viraj alırken hassas ve keskin bir konumlandırma sağlıyor. El altındaki vites değiştirme paletleri sürücünün altı-ileri şanzımana parmak ucu ile kumanda etmesine olanak veriyor. Head-up gösterge paneli yoldan gözlerini ayırmadan, ilgili tüm sürüş bilgilerini sürücüye aktarıyor.
Öte yandan, merkez konsol üzerindeki iki düğme sürücünün mekaniği kontrol altında tutmasına olanak sağlıyor. Bunlardan ilki güçlü motoru harekete geçirirken, ikincisi dört farklı sürüş moduna erişim sağlıyor.

Peugeot_308 R Hybrid5

Peugeot 308 R Hybrid’i n geliştirilmesi Peugeot Sport’a teslim edildi. Bu projede gerçek bir meydan okuma yaratıldı : üst düzey performanslı elektrikli benzinli hibrid güç ünitesi geliştirmek, onu EMP platformu üzerine entegre etmek ve performans açısından bugüne kadar ulaşılmamış yeni sınırlar belirlemek.

Meydan okumaya yaraşır düzeyde şaşırtıcı bir sonuç elde edildi. Dört tekerlekten çekiş ve 500 hp güç ile Peugeot 308 R Hybrid’in azami hızı elektronik olarak 250 km/h ile sınırlandırıldı, 0 – 100 km/h hızlanmasını sadece 4.0 saniyede tamamlıyor ve 1000 m mesafeyi 22.0 saniyede kat ediyor. Tüm bunlara rağmen, CO2 emisyonu sadece 70 g / km. Peugeot 308 R Hybrid, önde % 60 ön ve arkada 40% ağırlık dağılımıyla mükemmel bir denge sergiliyor ve sadece 3,1 kg / hp’lik bir ağırlık/güç oranı elde ediyor.

Kusursuz dinamik sürüş özelliği kazandırmak üzere, aracın kütleleri bir araya toplanarak mümkün olduğunca alçak düzeyde yerleştirildi. Mükemmel güç/kompaktlık orana sahip 3 kWh Lityum-İyon batarya arka koltukların altına yakıt tankının yerine konuldu. Buna karşılık, 50 L yakıt tankı arka bagaj içine elektrik motorunun ve iki transformatörün üzerine monte edildi. Mükemmellik arayışında olan Peugeot Sport mühendisleri yakıt deposunun alt tasarımını teknik bileşenlere çakışacak şekilde tamamen yeniden gözden geçirdiler. Böylece aracın yüksekliği performansına katkıda bulunacak şekilde birkaç milimetre alçaltıldı.

308 R HYbrid

308 R HYbrid

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ