SKYAKTIV’E DIZEL AYARI

SKYAKTIV’E DIZEL AYARI

Mazda Skyactiv teknolojisi ve KODO tasarımı ile sert bir savaşın içine girdi. Yüksek gücün yanında ekonomiyi sunan Skyactiv teknolojisi CX-5 ile benzinli seçeneğinden sonra dizel açığını da kapattı

Japonya’nın önemli otomobil üreticilerinden olan Mazda rakiplerini bir hayli kızdıracak. Skyaktiv teknolojisi ile yeni bir rekabet ortamı hazırlayan marka CX-5 modeliyle SUV tanımını yeniden yapıyor. Yüksek hacimli motorlarla ekonomiyi sunan marka, 2.0 ve 2.2 litrelik motorların ardından 1.5 litrelik motorlarla da piyasada yer alacak. Test aracımızın dış tasarımına baktığımızda tamamen Mazda çizgilerinden sıyrılmış daha gösterişli ve bir o kadar sportif bir araçla karşılaşıyoruz. CX-5’in sert çizgileri kaput üstünden başlayarak ön farlara doğru inmiş. Ön kısma baktığımızda geniş ızgarası, çekik farları ve tasarımı aracın karakterini tahmin etmemize fırsat veriyor. Oymalı yan gövdesi ve çarpıcı tasarımı CX-5’in kaslı yönünü yansıtmakta. Keskin çizgiler aracın yan tarafından devam ederek arka stoplara kadar ilerliyor. Aracın arka kısmına baktığımızda tasarım inceliğini orada da görüyoruz. Stopların bagaj üstüne ve yan kısma taşması araca başka bir hava katmış.

Mazda cx5 test2

Kaliteli iç mekan

Konuğumuzun iç tasarımına baktığımızda geniş bir iç hacim bizi karşılıyor. Dış tasarımdaki sportiflik iç mekana da yansımış. Direksiyon üzerinde yer alan kısa yol tuşları ile biraz ilgilendikten sonra kolayca kullanabiliyoruz. Araçta yer alan yol bilgisayarı tam yerine oturtulmuş ve anlaşılır şekilde ayrıntılara yer verilmiş. İşçilik açısından kaliteli ve Skyactiv teknolojisine uygun hafif malzemeler kullanılmış. Özellikle koltukların konforu uzun yol için vazgeçilmez özellikte. Orta konsolda yer alan müzik sistemi 5.8 inçlik renkli dokunmatik ekran, CD’lerdeki parça listelerini, radyo istasyonunu, ses sistemi ile ilgili diğer bilgileri görüntülüyor ve park sensoru görevini de görüyor. CX-5’te yer alan saklama gözleri ve torpido alanları da yeterli düzeyde. Aracın boyutlarına baktığımızda uzunluğu 4.55 metre, genişliği 2.16 metre, yerden yüksekliği ise 1.67 metre olarak hesaplanmış. Diz ve baş mesafesi konusunda da cömert olan araçta yolculukta keyif verici oluyor.

Mazda cx5 test5

Şehir içinde 6.4 litre

Konuğumuzun teknik özellikleri konusunda söyleyecek çok söz var. Mazda CX-5’te 2.2 litrelik dizel motor görev yapıyor. Bu motor 4500d/d’de maksimum 175 beygir üretirken torku 2000d/d’de 420 Nm torka sahip. Araç 0’dan 100 kilometre hıza 9.4 saniyede ulaşıyor ve maksimum 204 kilometre hız yapıyor. Misafirimiz tüketim konusunda Skyactiv teknolojisi karşımızda çıkıyor. Şehir içinde 100 kilometrede fabrika verisi olarak 6.4 litrelik tüketime sahip. Karma tüketimde bu veri 5.5 litreye kadar düşüyor. Bizim şehir içi testimizde 100 kilometrede 7 litre tüketim yaptık. Bu tüketime 1345 kilogramlık ağırlık hizmet ediyor. Sunduğu teknoloji ile aynı zamanda sıkıştırma oranını 14:1 ile geliştiriyor. Araçta istop adı verilen start&stop sistemi de yer alıyor. İ-stop, trafikte beklerken motorunuzu kapatarak yakıt tüketiminden tasarruf eder. Reflex ve Power isimli iki donanımı bulunan Mazda CX-5’in 2.2 litrelik dizel seçeneğinin başlangıç fiyatı 141 bin 151 bin lira.

Mazda cx5 test4

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org