Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Allure

Peugeot 508 1.6 e-HDI ETG6 Allure

Peugeot 508, makyajlanarak geri döndü. Makyaj otomobilin özellikle tasarımının daha akıcı hakle gelmesini sağladı.

Peugeot 508, D segmentinde rekabetçi tavrını korumaya devam ediyor. 2010 yılında piyasaya sürülen 508, 407 ve 607’den bayrağı devraldı. Rekabetçi yapısı 508 ön plana çıkarttı. Yeni yüzü ile Peugeot 508’i test ettik.

O

Peugeot 508’in makyajlanan yüzü daha dinamik bir görünüm sunuyor. Farlarda yaşanan değişim tasarım kadar teknolojik olarak da kendini gösteriyor. Led teknolojisi 508’in farlarında yerini almış. Farla beraber tamponda teni farın tasarımına göre değişmiş. Tampondaki büyük hava giriş ızgarasının tasarımı değişmiş. Tamponun alt tarafı da değişimden nasibini almış. Yan kısımda çok belirgin farklar yok. Arka kısımda ise sadece ledlerle desteklenen ve rengi değişen stop gurubu ilk olarak dikkat çekiyor. Tamponun alt kısmında kullanılan difizör uzatılarak dinamik görünüm tamamlanmış.

O

İç mekanda ise çok belirgin değişiklik yok. Bu ekrandan navigasyon, klima ve radyonun kontrolünü sağlıyorsunuz. Direksiyon simidinden de müzik sistemine de müdahale edilebiliyorsunuz.
Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda öncüsüyle aynı kaliteye sahip. Head-Up display ve benzer gösterge panelini makyajdan sonra kullanılmaya devam ediyor. Head-Up display sayesinde modelin hız göstergesini gözlerinizi yoldan ayırmadan takip edebiliyorsunuz. Bu özelliğin ayarlarınıysa otomobili bilmiyorsanız aramanız gerekecek. Direksiyonun sol alt tarafında bir kapağı açmanız gerekiyor ve buradaki kumandayla yükseklik ve kontrat ayarı yapabiliyorsunuz. Ayrıca bu kapağın içinde start&stop iptal butonu bulunuyor.

O

Deri koltuklarla ısıtma özelliği mevcut özellikle kış aylarında faydalı bir özellik. Arka koltuktaki yolcular için de bağımsız klima özelliği sunuluyor. 508’in bagaj hacmi 473 litre ve bu rakiplerinle oranlandığında biraz gerisinde kalıyor.

O

Peugeot 508, Türkiye’de üç dizel bir de benzinli motor olmak üzere 4 motorla satılıyor. 1.6 litre e-HDI motora sahip 508’i test ettik. Start&Stop desteği olan bu motoru PSA gurubunda birçok otomobil üzerinde görmemiz mümkün. 1560 cc hacmindeki turbo dizel motor 3600 d/d’de 115 bg güç, 1750 d/d’de ise 270 Nm tork sunuyor. ETG6 şanzımana sahip olan 508’in 0-100 Km/s hızlanmasını 11.9 saniye olarak belirtiliyor. Maksimum hızı ise 197 Km/s.

Şehir dışında 3.7, şehir içinde 4.6 ve ortalama 4.0 lt/100 km motorin tüketiyor. Bu değerler de D segmenti bir otomobil için oldukça başarılı.

Kullanım keyfi olarak 508’i öncüsüyle ayırt etmek zor. Yeni nesil Led farlar oldukça başarılı ve sürüş konforunu olumlu yönde etkiliyor. Süspansiyon sistemi oldukça başarılı. Yumuşak olan süspansiyon sistemi konforu destekliyor. Direksiyon sistemi de sürüş özelliklerini destekliyor.

O

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ