OTOMOTİV VE MADENİ YAĞ BİRBİRİNİ TETİKLİYOR

OTOMOTİV VE MADENİ YAĞ BİRBİRİNİ TETİKLİYOR
  • Genel
  • 10 Mayıs 2018 08:13

Küçük hacimli motorların daha fazla korunmaya ihtiyaç duyduğunu söyleyen Petrol Ofisi Madeni Yağlar Direktörü Gürsu, “Hem bir yandan daha düşük emisyon değerlerine uygun hem de daha düşük yakıt tüketimine hizmet edecek madeni yağlar üretiyoruz” dedi.

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği – OYDER tarafından bu yıl ‘Yeni Dönem’ Otomotiv Perakendeciliği başlığı altında gerçekleştirilen OYDER Otomotiv Kongresi’nde konuşan Petrol Ofisi Madeni Yağlar Direktörü Sezgin Gürsu, otomotiv ve madeni yağ sektörlerinin, birbirinden etkilenen çok iç içe sektörler olduğuna dikkat çekti. 25 yıldır madeni yağ sektörü içindeki bir isim olarak, bir taraftaki teknoloji ve ilerlemenin diğer tarafı tetikleyerek, gelişimin böylece tamamlandığını belirten Sezgin Gürsu, “Otomotiv sektörünün paralel gelişimi ve bu etkileşim, madeni yağ sektörünün tarihinde de açıkça görülüyor. 1990’lı yılların başında Yetkili Satış ve Servis pazarında ilk plazalar kurulmaya başladı. Bu yıllarda madeni yağ şirketleri de bu plazaların yapılmasına, ekipmanların kurulmasına ürünlerin seçimine spesifikasyonların belirlenmesine destek oldu ve bugünlere gelindi” dedi.

10 yılda 35 bin spesifikasyon

Bundan sadece 10 yıl önce, sadece birkaç standartta motor yağı olduğunu vurgulayan Gürsu, şöyle devam etti: “Ve bunları her markaya her modele kullanabiliyorduk. Şu anda ise binek ve hafif ticari araçlarda 35 bin tane spesifikasyon bulunuyor. Bu tamamen otomotiv sektöründen kaynaklanan bir ilerleme, bir yenilenme. Bizleri 35 bin spesifikasyona taşıyan 3 temel kriter bulunuyor; egzoz emisyon oranları, motorların daha ağır çalışma şartları ve rekabetin getirdiği yakıt verimliliği.”

Yakıt tüketimini düşürüyoruz

Bir diger faktörün ise artık daha küçük motorlardan daha yüksek performansların beklenmesi olduğuna işaret eden Gürsu, “Bu da OEM’lerin farklılaştırılmış ürünlere ihtiyaç duymasına sebep oldu. Faklı spesifikasyonlar, her markanın kendine özel ürünlere gitmesi de burada oluştu. Yine formülasyonlar ağırlaştı. Zira bu küçük motorlarda daha fazla koruma sağlanması gerekiyordu. Hem bir yandan daha düşük emisyon değerlerine uygun, diğer yandan daha ağır şartlarda çalışan motorlar için daha yoğun koruma yapacak, ama öte yandan da daha düşük yakıt tüketimine hizmet edecek madeni yağlar üretiyoruz” diye konuştu.

Lider Petrol Ofisi

Konuşmasında hem akaryakıt hem de madeni yağlar & kimyasallar pazarlarının lideri ve Türkiye’nin en büyük ikinci şirketi Petrol Ofisi’nin gücüne de vurgu yapan Sezgin Gürsü, “Petrol Ofisi olarak, halihazırda tüm Türkiye’de yaygın 1.700’ün üzerinde istasyonumuz ile hizmet veriyoruz. Ülkenin en büyük akaryakıt depolama ve LPG tesislerine sahibiz. PO AIR ile havalimanlarında uçaklara yakıt ikmali yapıyoruz. PO Marine ile de denizcilik sektörünün yakıt ve madeni yağ ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Elektrikli ve hibrit araçların gelişiminin önündeki en büyük engeller olan şarj ve menzil sorununu, özel bir sistem ve özgün bir marka olarak yarattığımız e-POwer’lar ile çözüyoruz. Elektrikli ve hibrit araçların şehirlerarası kullanımına olanak sağlamak, bu alanda gelişim sağlamak için öncü olduk, belirlediğimiz güzergahlarda ve belirli aralıklarda açmaya başladık ve devam ediyoruz” dedi.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org