Mercedes-Benz’den Hibritin gücü

Mercedes-Benz’den Hibritin gücü

Mercedes-Benz’in sportif SUV modeli GLC, hibrit versiyonuyla performanslı düşük tüketimi bir arada sunmayı başarıyor. Araç sürüş özellikleriyle de dikkat çekiyor.


Alman lüks otomobil üreticisi Mercedes-Benz, coupe ailesine dahil ettiği GLC modeliyle şık bir SUV’nin nasıl görünmesi gerektiğini gözler önüne seriyor. Markanın yeni tasarım anlayışıyla şekillendirilen GLC modeli, tasarım, performans ve konfor kriterlerinin yanında bir de hibrit versiyona sahip. GLC 350 e 4MATIC isimli bu versiyon, elektrik destekli güçlü motoruyla yüksek performansı çok düşük tüketim değerleriyle sunabiliyor. Araç, sportif görünümü destekleyen AMG paketiyle konuğumuz oldu.

KALİTE VE GENİŞ İÇ MEKAN

Geniş hava girişlerine sahip geniş tamponu, dışarı çıkıntı yapan yıldızlı ızgarası ve yuvarlak hatlarıyla son derece şık görünen araç, arka bölümde de benzer çizgileri sahip. Liftback tipi arka bölümle far grubu yükseğe konumlandırılmış. Eğimli arka cam ve yüksek omuz çizgisi, tamponun köşelerinde yer alan çift egzoz çıkışı ve geniş difüzörle desteklenmiş. Profilde de etkileyiciliğini koruyan tasarım, büyük jantlar ve büyük cam yüzeylerle farklı bir görünüm sağlıyor. Aracın dışındaki orijinal tasarım, iç mekânda yerini markanın diğer modellerine benzer sportif bir kokpite bırakıyor. Özel tasarımlı deri koltuklar, havada asılı duran multimedya sistemi, aşağı doğru genişleyen orta konsol ve kaliteli döşemeler etkileyici bir ambiyans ortaya çıkarmış. 3 yuvarlak çerçeveden oluşan havalandırma ızgaraları, piyano siyahı kaplama ve deri döşeme güzel bir birliktelik oluşturuyor. Aracın ön bölümünde sunulan yaşam alanı çok ferah. Arka bölümdeyse yatık tavan sebebiyle uzun boylular için çok daha rahat sayılmaz. 505 litrelik bagaj hacmi de yeterli seviyede.

320 BEYGİRLİK SİSTEM GÜCÜ

GLC 350 e 4MATIC’in kalbinde 2 litrelik benzinli ve bir de elektrikli ünite görev yapıyor. Araçta kullanılan 2.0 litrelik benzinli ünite, 211 beygir güç ve 350 nm tork üretiyor. 7G Tronic isimli 7 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen şanzıman, bir de elektrikli motor kullanılıyor. 116 beygir güç ve 340 nm tork üreten elektrikli üniteyle birlikte toplam sistem gücü 320 beygire, torku da 560 nm’ye ulaştırıyor. Bu kombinasyonla otomobil 0-100 km/s ivmelenmesini 5,9 saniyede tamamlarken, saatte 235 kilometre sürate kadar ulaşabiliyor. Yüksek performansın karşılığında vadeliden ortalama tüketim ise şaşırtıcı derecede düşük. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 2,5 litre. Bizim kullanımımızda bu rakama yaklaşamasak da 5.5 litrelik değer de hiç fena sayılmaz. 4 tekerlekten çekiş sistemi sayesinde yol tutuş oldukça başarılı. Sessiz sürüş, yüksek konforla birlikte aracın cazibe noktası haline geliyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.