Koreli Japon’a karşı

Koreli Japon’a karşı

Pick-up savaşlarına sonradan katılan SsangYong Korando Sports, sınıfının en eskilerinden olan Toyota Hilıx’a karşı. Her iki aracında kendi içinde artıları var. İkisi de konforlu ve arazi için birçok araca göre avantajlı.

Ssangyong ve toyota karşılaştırma1

Toyota Hilux ve SsangYong Korando Sports’un 4X2 versiyonlarını bu sayımızda karşılaştırdık. Her iki araçta bu sınıfta isminden bahsettiriyor. Korando Sport, fiyat avantajı ile Hilux ise yıllardır bu sınıftaki başarısıyla gündemde.

Ssangyong ve toyota karşılaştırma3

Toyota Hilux ve SsangYong Korando Sports’un tasarımları birbirinden oldukça farklı. Hilux geçmişten gelen tasarım anlayışını makyajla birlikte devam ettiriyor. Çok modern olmasa da bir pick-up için Hilux başarılı bir tasarıma sahip. SsangYong Korando Sports ise daha genç olmasının avantajını yaşıyor.

Ssangyong ve toyota karşılaştırma4

Önden baktığımızda her iki araçta arazi aracı görünümü sunuyor. Bu da gayet normal bu araçların kullanım amaçları biraz da arazide kullanmaya da müsait. SsangYong Korando Sports’un arazi arac versiyonu Korando adlı kardeşi de var ve kasaya kadar aynı özellikleri sunuyorlar.

Ssangyong ve toyota karşılaştırma10

Hilux’ın 4X4 versiyonu da satılırken rakibi Korando Sports’un sadece 4X2 versiyonu satılmakta. Her iki aracın ölçüleri de birbirine yakın sayılır. Hilux’un uzunluğu 5260 mm Korando Sports’un uzunluğu ise 4990 mm. Genişliklerde Korando Sports’un 1910 mm olan ölçüsü Hilux’ta 1835 mm. Yükseklikte ise 1850 mm ile Hilux 1790 mm olan rakibinden avantajlı.

Ssangyong ve toyota karşılaştırma35

Kasa ölçüleri bu tür araçlarda önemli. Burada da 1545 mm uzunluğa sahip olan Hilux 1275 mm olan rakibini geçiyor. Genişlikteki Korando Sports üstünlüğü kasada da devam ediyor ve 1600 mm’lik genişliği Hilux’ın 1515 mm’sinden fazla. Kasa yüksekliğinde ise Korando Sports’un 525 mm ve Hilux 450 mm ile sıralanıyor.
Her iki aracında içinde kendi markalarının arazi araçlarının özelliklerini görüyoruz. Hilux’un bu konuda rakibine göre yaşlı olduğunu söylemek mümkün. Her iki araçta konfor konusunda başarılı. Hilux’un yol bilgisayarı ekranı orta konsolda oluşu alışkanlık gerektiriyor.
Arka koltuk konforları diğer rakipleri ile karşılaştırıldığında gayet başarılı. Kendi aralarında karşılaştırdığımızda ise çok fazla konfor farkı olmadığını görüyoruz.

Ssangyong ve toyota karşılaştırma36

Motorlara baktığımızda Hilux’ın hacim olarak yüksek olmasına rağmen değerlerinin çok ta farklı olmadığını görüyoruz. Hilux’ın 2497 cc’lik turbo dizel motoruna karşın Korando Sports’ta 1996 cc’lik turbo dizel kullanılmış. 2.5 lt Hilx motoru 3400 d/d’da 144 HP güç ve 343 Nm torka sahip. Korando Sports’ta kullanılan 2.0 lt motor ise 3400 d/d’da 155 HP güç ve 360 Nm torka sahip. Her iki araçta 170 km/s maksimum hız değeri ile karşımızda.
Test araçlarından Hilux 5 ileri manuel şanzımana sahipken, Korando Sports’ta 6 ileri otomatik şanzımana sahipti. Bu yüzden de yakıt tüketim değerleri birbirinden farklı. Hilux, şehiriçinde 8.6, şehirdışında 6.6 ve ortalamada 7.3 lt/100 km yakıt tüketiyor. Korando Sports ise şehiriçinde 9.8, şehir dışında 6.6 ve ortalamada 7.7 lt/100 km yakıt tüketiyor. Motor hacmine rağmen manuel şanzıman Hilux’un yakıt tüketimini Korando Sports’a göre avantajlı kılıyor.
Korando Sports’un 6 ileri otomatik şanzımanı manuel kullanıma da imkanı vermekte. Fakat diğer manuel kullanımlı otomatik şanzımanlardan farklı. Vites kolunda bulanan + – butonuna basarak vites küçültüp büyütüyorsunuz.

Ssangyong ve toyota karşılaştırma32

Toyota Hilux ise manuel şanzımanlı ve sert geçişeler sahip. Aracın sert yapısı şanzıman dışında da hissediliyor ve rakibinle kıyasladığınızda genel bir sertliği var. Bu süspansiyonda da kendini hissettiriyor. Ben bu tür araçlarda sert yapıyı sevdiğim için sorun etmedim. Korando Sports, özellikle yüksek bir araç kullanmak isteyen bayanlar için daha avantajlı.
Her iki aracı kullanırken trafikte kendiniziz farklı hissediyorsunuz. Tek sorun ise ticari araç olduğu için İstanbul’da sadece Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü kullanabiliyor olmaları.

Ssangyong ve toyota karşılaştırma27

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org