İTALYAN TASARIMINDA YENİ SOLUK

İTALYAN TASARIMINDA YENİ SOLUK

Alfa Romeo’nun efsane modellerinden olan Giulietta, İtalyan rüzgârından etkilenen tasarımı ile dikkat çekiyor. Fiat çatısı altında hizmet veren marka Giulietta modelinde 1.4 benzinli ve Multiair seçenekleriyle seçeneği görev yapıyor

İtalyan tasarımının en sevdiğimiz yüzlerinden biri olan Alfa Romeo Türkiye’de Fiat Grubu altında hizmet veriyor. Giulietta aşkının yeniden alevlendiği modelde özgün tasarımın inceliklerini ve hatlarını bize gösteriyor. Aracın dış tasarımına baktığımızda ilk dikkat çeken LED gündüz farları oluyor. LED farlar kaput çizgisi altında bitirilmiş ve aslında aracın hırçın yönünü de destekliyor. Giulietta’nın diğer modellere nazaran en dikkat çeken özelliği ise plakanın tamponun sol tarafında yer alması. Aslında aracın ön tasarımına baktığımızda bütün sportifliği göğüslediğini görüyoruz. Kaput üstünde yer alan keskin çizgiler ön ızgarada buluşmuş. Ters üçgen şeklindeki krom ızgara Alfa Romeo modellerinden alışık olduğumuz bir görünüm. Dikiz aynalarının jantlar ile uyumlu olması tasarımdaki önemli detaylara vurgu yapıyor. Arka kısımda yer alan stop lambalarının salyangoz kıvrımını andırması araçla tamamen uyum içinde.

Sürüş modlerı

Alfa Romeo Test2

Konuğumuzun iç mekânında ergonomik açıdan sorun yok. Alışıla gelmiş Alfa Romeo iç mekânından farklılaşma söz konusu. Direksiyon üzerinde yer alan kısa yol tuşları anlaşılabilir nitelikte. Sis farlarını, start&stop sistemini ve merkezi kilidi kontrol etmeye yarayan şalter benzeri tuşların kullanımı gayet rahat. Bu grubun altındaki klima kontrol butonları ise büyük kontrol kumandalarıyla kolay kontrol edilebilmenin yanı sıra görsel çok daha olarak da şık görünüyorlar. Araç içinde gözden kaçmayan en ince detay ise kırmızı dikişler. Direksiyon simidinde ve vites üzerinde yer alan kırmızı dikişler iç mekânda da sportifliği sağlamış. Vites topuzunun hemen önünde bulunan DNA şalteri ise dynamic, normal ve all weather modları arasından birini kendi sürüş tarzınıza göre seçmenize olanak sağlıyor. Brembo imzalı fren kaliperleri, Sport sürüş modunda iyice sertleşen süspansiyon sistemi gibi detaylar aracın potansiyelini daha da artırıyor.

Benzinli 2 seçenek

Alfa Romeo Test4

Misafirimiz olan Alfa Romeo Giulietta’da 1.4 litrelik turbo beslemeli motor görev yaparken, ikinci benzinli seçenekte 170 beygir gücünde. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen aracın ilk seviyesi olan 1.4 litrelik benzinli üniteye sahipken 120 beygirlik güç üretiyor. 1750d/d’dan itibaren 206 Nm tork üreten araç o’dan 100 kilometre hıza 9.4 saniyede ulaşıyor. Araç maksimum 195 kilometre hıza ulaşırken, performanslı bir duruş sergiliyor. Tüketim konusunda da kullanıcısını üzmeyen Giulietta, şehir içinde 100 kilometrede 8.4 litrelik yakıt tüketirken, ortalamada bu oran 5.3 litrelere kadar iniyor. Bizim testimiz boyunca aracın ortalama tüketimi 6.3 litre. TCT(otomatik) seçeneğinde daha fazla bir performans sunulurken, aksine tüketim konusunda daha başarılı bir duruş sergiliyor. Alfa Romeo Giulietta’nın başlangıç fiyatı 55 bin 840 lira.

Alfa Romeo Test5

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ