HR-V HASRETİ BİTİYOR

HR-V HASRETİ BİTİYOR

Japon üretici Honda’nın başarılı crossover modeli HR-V, uzun bir aradan sonra tekrar yollara çıktı. Araç, zengin güvenlik ve konfor donanımlarıyla öne çıkarken, motor seçenekleride oldukça ekonomik.

Honda_HR-V_3
Honda, 1999 yılında crossover pazarına dikkat çekici bir modelle giriş yapmıştı. Markanın HR-V ismini verdiği model, küçük hacimli benzinli motor, otomatik vites ve 3 kapı gibi seçeneklerle başarılı bir satış grafiğine ulaştı. Üretimin 2007 yılına kadar devam eden araç, aradan geçen 9 yılın ardından tekrar yollara çıkmaya başladı. Yeni tasarımı ve gelişmiş donanımıyla öne çıkan yeni araç, güçlü motor seçenekleriyle pazara sunuldu. Honda’nın yeni HR-V için belirlediği başlangıç fiyatı ise 89 bin 900 lira. Markanın tasarımcıları, yeni araçta bir coupenin şık ve akıcı çizgilerini bir SUV’nin kullanışlı ve güçlü karakteriyle bir araya getirmiş. Yüksek oturma pozisyonu ve SUV sağlamlığını etkileyici ve heyecan uyandıran tasarımla aynı potada eritmeyi hedeflediklerini ifade eden Honda HR-V Tasarım Proje Lideri Masaki Kobayashi, “Bu nedenle heyecanlandıran ve sağlamlık hissi uyandıran bir iç mekan tasarımı gerçekleştirdik. Bunu yaparken de ferah ve son derece kaliteli bir ambiyans oluşturduk” dedi.

Honda_HR-V_4

Coupeye benziyor

Kendine özgü karakteristik bir görünüme sahip olan araç, Honda ailesinin bir üyesi olduğunu da gizlemiyor. Parlak siyah rengiyle şık ve güçlü bir karaktere vurgu yapan ön ızgara aynı zamanda kalite algısını da yükseltiyor. C sütununa gizlenen arka kapı kollarıyla tamamlanan coupe benzeri siluetiyle yeni HR-V dinamik ve sportif bir görünüme sahip. Yan gövde boyunca önden arkaya doğru yükselerek uzanan belirgin ve keskin hat güçlü duruşu ve sportifliği vurguluyor. Honda tasarımcıları aracı tasarlarken güven veren ve sağlam bir duruş elde etmek için özen gösterdi. Derin oyuklu gövde panelleri ve kaslı tampon tasarımları güven veren daha büyük SUV’lar daki güçlü duruşu beraberinde getiriyor. Aracın iç mekanı da tamamen yeni. İç mekan yapısıyla MPV segmentine has genişlik ve kullanışlılık özelliklerini crossover segmentine taşıyan araç, aynı zamanda son derece atak ve dinamik bir his uyandırıyor.

453 litre bagaj

Bizimde Ege’de deneme fırsatı bulduğumuz yeni HR-V, bir sedan ile kıyaslandığında 100 milimetre kadar daha yüksek olan göz hizası sayesinde güven duygusunu arttırmış. Araç, aynı zamanda geniş görüş açısıyla sürüş güvenliğine de katkı sağlıyor. Yüksek zemin ve oturma pozisyonu sayesinde biniş-inişler de kolaylaşıyor. Geniş iç mekanıyla dikkat çeken aracın yolcuları sınıf lideri baş, bacak ve omuz mesafesinin keyfini sürerken, 453 litrelik bagaj arka koltukların katlanmasıyla 1.026 litreye kadar çıkıyor.

Honda_HR-V_8

Ekonomik motor seçeneği

Yeni model Türkiye’ye dizel ve benzinli olmak üzere iki motor seçeneğiyle sunuluyor. 1.5 litre benzinli ünite, 130 beygir güç ve 155 nm tork üretiyor. 6 ileri manuel ve CVT (kademesiz) otomatik şanzıman seçeneklerini sahip olan bu yeni motor, manuel şanzımanla aracı 0’dan 100 km/s sürate, saniyede ulaştırıyor. Bu versiyonun maksimum hızıysa saatte 192 kilometre. Benzinli üniteyle HR-V’nin ortalama tüketimi versiyon ve şanzımana göre 5.2 ile 5.7 litre arasında değişiyor. 1.6 litrelik dizel motorsa 120 beygir güç ve 300 nm torka sahip. Sadece 6 ileri manuel şanzımanla sunulan bu motorla araç, 0-100 km/s ivmelenmesini 10 saniyede tamamlayabiliyor. Saatte 192 kilometre sürate ulaşabilen dizel motorlu versiyonun ortalama tüketimiyse 4 litre olarak belirlenmiş.
Honda_HR-V_9

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ