Faraday Kafesi’nde bir Audi

Faraday Kafesi’nde bir Audi
  • Genel
  • 28 Mayıs 2018 11:17

Audi e-tron, yüksek hızda şarj olabilen aküsü, 400 kilometrelik menzili ve yolda kendi kendini şarj edebilme özelliğiyle dikkat çekiyor.

Audi’nin elektrikli SUV prototipi e-tron, marka için yeni bir çağın doğuşunu simgeliyor. Marka, bu modelle klasik bir otomobil üreticisinden, müşterilerine kişiye özel şarj hizmeti veren bir tedarikçi olarak konumlanıyor. Audi e-tron, sadece 30 dakika şarjla yola çıkmaya hazır olurken, lityum iyon pilleri tam şarj ile 400 kilometre bir menzil sunuyor.

3 MİLYON VOLTLUK YILDIRIMLAR

Siemens’in Berlin’deki şalt tesislerindeki yüksek gerilim test sahasında bulunan Faraday kafesi, 42 x 32 x 25 metre ölçülerinde. Dünyanın en büyük şalt tesisinde bulunan elektrik teknisyenleri ve mühendislerden oluşan bir ekip üç milyon volta kadar ulaşan gerilimlerdeki yıldırımları araştırıyor. 1958’de üretilen parabolik yapının içerisinde ev büyüklüğünde bir şok gerilim jeneratörü bulunuyor; Audi e-tron prototipi ise bunun tam ortasında. Flaş ışıklar otomobilin tavanının üzerindeki şimşeğe benzer akım ile dans ederek 25 metre yüksekliğindeki yapının içini aydınlatmaya yetiyor. Çalışmaları sırasında uzmanlar bir atlama gerilimini otomobile doğrulttular.

150 KW’A KADAR ŞARJDA BİR İLK

Bu deney insanların binlerce yıldır hayalini kurduğu bir şeyi simgeliyordu: yıldırımları yakalamak ve sahip oldukları enerjiyi kullanmak. Günümüzde dahi elektrikli bir otomobili şarj etmek için yıldırımın enerjisini kullanmak imkânsız. Fakat bu mühendisler yıldırım hızında şarj hayalini gerçeğe dönüştürmeye bir adım daha yaklaşmış durumdalar. Audi e-tron prototipinin seri üretim modeli, piyasadaki diğer otomobiller arasında şarj istasyonlarında 150 kW’a kadar şarj olabilen ilk otomobil olma özelliğini taşıyor. Doğru akımla hızlı şarj özelliğine ek olarak bu elektrikli SUV aynı zamanda AC şarj ünitelerinden elde edilen alternatif akımla da yoldayken şarj edilebiliyor.

The Audi e-tron Prototype in Berlin

ŞARJ VE NAVİGASYON ENTEGRE ÇALIŞACAK

Uzun mesafeli yolculuklar myAudi uygulamasından veya doğrudan otomobilin içindeyken planlanabilecek. SUV’de bulunan navigasyon sistemi, sadece bataryanın şarj yüzdesini değil aynı zamanda trafik durumunu ve gerekli şarj süresini de hesaba katarak tahmini varış süresini müşterilere sunacak. Audi evde şarj için de çeşitli çözümler sunuyor. Talep üzerine yerel Audi bayisinin önerdiği bir elektrik teknisyeni müşteriyi ziyaret edip garajı için hangi şarj seçeneklerinin uygun olduğunu kontrol ederek kurulumu gerçekleştirecek.

Audi e-tron prototype: Charging

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org