E-mobilitede yeni durak: Cayenne E-Hybrid

E-mobilitede yeni durak: Cayenne E-Hybrid
  • Genel
  • 28 Mayıs 2018 12:06

Yeni Cayenne artık plug-in hibrit olarak karşınızda. Yeni konfor ve sürüş destek sistemlerinin eklendiği model, 462 beygirlik gücüyle de dikkat çekiyor.


Hibrit araç yelpazesini daha da genişleten Porsche’nin yeni Cayenne E-Hybrid modeli, sürüş dinamikleri ve verimlilik anlamında sınıfının en iddialısı. 3 litrelik V6 motor (340 beygir) ve elektrik motorunun (136 beygir) toplamda 462 beygir güç sağladığı model, 700 nm gücünde maksimum tork değerine sahip. Cayenne’in plug-in hibrit sürüş sistemi, saatte 0 kilometreden 100 kilometre hıza 5,0 saniyede ulaşmasını sağlarken maksimum hızı saatte 253 kilometreye kadar çıkıyor. Yeni Cayenne E-Hybrid yalnızca elektrik kullanarak 44 kilometre mesafe gidebiliyor ve 135 kilometre hıza ulaşabiliyor. Kullanılan lastiklere bağlı olarak Yeni Avrupa Sürüş Çevrimi’ndeki (NEDC) ortalama yakıt tüketimi 100 kilometrede 3,4 – 3,2 litreyken elektrik tüketimi 20,9 – 20,6 kWh. Porsche, Cayenne E-Hybrid modeliyle birlikte yeni konfor ve sürüş destek sistemlerini de devreye aldı; yeni baş üstü gösterge, masaj fonksiyonlu koltuklar ve hafif metalden yapılmış 22 inç jantlar gibi ek seçenekler tüm Cayenne serileri için kullanılmaya başlanıyor.

918 SPYDER’DAN İZLER TAŞIYOR

Porsche’nin e-mobilite yolculuğundaki yeni durağı Cayenne E-Hybrid. Yeni modelde kullanılan ve ultra güçlü 918 Spyder modelinden ilham alınarak üretilen boost stratejisi, yeni eklenen özelliklerin başında geliyor. Bu şekilde, ek performans artışı için elektrik motorunun, Sport Chrono Paketlerindeki tüm standart sürüş modlarında kullanılması sağlanıyor ve gaz pedalına basıldığında maksimum motor torku elde edilmiş oluyor. Sürüş koşullarına ve performans gerekliliklerine bağlı olarak sürücüler, tüm hız seçeneklerinde boost desteğinden yararlanmaya devam edebiliyor ve çok daha kıvrak, üstün bir sürüş deneyimi yakalıyorlar. Boost desteği ve yolculuk sırasında batarya şarj kapasitesi sürüş moduna göre değişiyor. Performans odaklı Sport ve Sport Plus modlarında bataryanın neredeyse tüm enerjisi boost olarak kullanılabiliyor. Sport moddayken batarya, yeni bir boost için gerekli olacak kadar şarj oluyor. Sport Plus modundaysa batarya mümkün olduğunca çabuk bir şekilde yeniden şarj ediliyor. Diğer modlarda ise maksimum sürüş verimliliği destekleniyor.

2,5 SAATTE TAMAMEN ŞARJ OLUYOR

Cayenne E-Hybrid’in gelişen batarya kapasitesiyle elektrik ve boost kaynaklarıyla kat edebileceği mesafe ciddi oranda artmış. Bir önceki modelle kıyaslandığında kapasite yüzde 30’a yakın bir artış ile 10,8’den 14,1 kWh’e yükselmiş. Otomobilin arka kısmında, bagaj bölümünün altında bulunan sıvı soğutmalı batarya, her birinde 13 prizmatik lityum iyon hücrenin bulunduğu sekiz hücre modülünden oluşuyor. Yüksek gerilimli batarya, 230 volt – 10 amperlik bir bağlantıyla 7,8 saat içerisinde tam olarak şarj edilebiliyor. Standart 3,6 kilovatlık şarj mekanizmasının yerine, isteğe bağlı olarak entegre 7,2 kilovatlık şarj mekanizması ile 230 volt – 32 amper’lik bir bağlantının kullanılması durumunda, batarya yalnızca 2,5 saat sonra yeniden “tamamen doluyor”.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org