DİZELİN YERİNİ ARATMIYOR

DİZELİN YERİNİ ARATMIYOR
  • Test
  • 27 Mart 2018 17:30

Mazda’nın Türkiye pazarına sunduğu en büyük SUV modeli olan Cx-5 yeni yüzüne kavuştu. 2.0 litrelik benzinli motor seçeneğiyle sunulan aracın tüketimi de oldukça makul.

Son dönemde hayata geçirdiği Skyactiv motorlarla adından oldukça söz ettiren Mazda, Türkiye’deki en büyük SUV modeli olan CX-5’i yeniledi. Yüksek hacimli motorlarla her ne kadar vergi mağduru olsa da, yeni teknoloji benzinli motorla dikkat çeken marka dizelleri aratmıyor. Bizim de konuğumuz olan Mazda CX-5, tasarım konusunda da oldukça gösterişli. Geriye doğru uzanan farlar, kaput üzerinden ön ızgaraya uzanan hatlar otomobilin dinamik bir duruşa kavuşmasını sağlarken, büyük marka logosu ızgarada ortaya konumlandırılmış. Bu ızgarayı büyük marka logosu ve ince bir çizgi halinde ızgaranın alt kısmını saran krom çıta süslüyor. Oymalı yan gövdesi ve çarpıcı tasarımı CX-5’in kaslı yönünü yansıtmakta. Keskin çizgiler aracın yan tarafından devam ederek arka stoplara kadar ilerliyor. Aracın arka kısmına baktığımızda tasarım inceliğini orada da görüyoruz. Stopların bagaj üstüne ve yan kısma taşması araca başka bir hava katmış. Çift egzoz ise sportif duruşu destekliyor.

İç mekan kalitesi artmış

Konuğumuzun iç tasarımına baktığımızda geniş bir iç hacim bizi karşılıyor. Dış tasarımdaki sportiflik iç mekana da yansımış. Direksiyon üzerinde yer alan kısa yol tuşları ile biraz ilgilendikten sonra kolayca kullanabiliyoruz. Araçta yer alan yol bilgisayarı tam yerine oturtulmuş ve anlaşılır şekilde ayrıntılara yer verilmiş. İşçilik açısından kaliteli ve Skyactiv teknolojisine uygun hafif malzemeler kullanılmış. Özellikle koltukların konforu uzun yol için vazgeçilmez özellikte. Orta konsolda yer alan müzik sistemi 5.8 inçlik renkli dokunmatik ekran, CD’lerdeki parça listelerini, radyo istasyonunu, ses sistemi ile ilgili diğer bilgileri görüntülüyor ve park sensoru görevini de görüyor. CX-5’te yer alan saklama gözleri ve torpido alanları da yeterli düzeyde. Aracın boyutlarına baktığımızda uzunluğu 4.55 metre, genişliği 1.84 metre, yerden yüksekliği ise 1.68 metre olarak hesaplanmış. Diz ve baş mesafesi konusunda da cömert olan araçta yolculukta keyif verici oluyor.

2 litrelik benzinli

Konuğumuzun teknik özellikleri konusunda söyleyecek çok söz var. Mazda CX-5’te 2.0 litrelik benzinli motor görev yapıyor. Bu motor 6000d/d’de maksimum 160 beygir üretirken torku 4000d/d’de 208 Nm torka sahip. Araç 0’dan 100 kilometre hıza 10.7 saniyede ulaşıyor ve maksimum 179 kilometre hız yapıyor. Misafirimiz tüketim konusunda Skyactiv teknolojisi karşımızda çıkıyor. Şehir içinde 100 kilometrede fabrika verisi olarak 8 litrelik tüketime sahip. Karma tüketimde bu veri 6.6 litreye kadar düşüyor. Bizim şehir içi testimizde 100 kilometrede 9,1 litre tüketim yaptık. Bu tüketime 1482 kilogramlık ağırlık hizmet ediyor. Araçta istop adı verilen start&stop sistemi de yer alıyor. İ-stop, trafikte beklerken motorunuzu kapatarak yakıt tüketiminden tasarruf eder. Araç, tek donanım seçeneğiyle sunuluyor. Mazda CX-5’in 2.0 litrelik benzinli motorunun başlangıç fiyatı ise şimdilik 199 bin 250 lira.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai escort porn seks hikayeleri sex hikayesi shemale porno paply.org