otomobil haberleri,güncel araç,car

2017’Yİ REKOR CİROYLA KAPATTI

2017’Yİ REKOR CİROYLA KAPATTI

Brisa’nın, geçen yıl toplam satış gelirleri 2,2 milyar lirayı aştı. 184 milyon dolarlık ihracat yapan şirket, 2018’de de vites büyütmeyi hedefliyor.

Brisa, gerçekleştirdiği yıllık değerlendirme toplantısı ile 2017 yılını değerlendirdi ve 2018 yılı hedeflerini açıkladı. 2017 yılında yurtiçi ve yurtdışı satışlarında önemli bir artış yakalayan şirket, katma değerli üretim ve yenilikçi hizmetlerle liderliğini ileriye taşımaya odaklanıyor. Şirket, 2018 yılında net satış gelirlerinde yüzde 15-20 aralığında büyümeyi ve ihracat gelirlerinde 200 milyon dolar büyüklüğün üzerine çıkmayı hedefliyor. Brisa CEO’su Cevdet Alemdar, “Uzun yıllardır sürdürdüğümüz Türkiye lastik sektörü liderliğini bu yıl ileri taşımaya kararlıyız. Brisa’nın hikayesi büyüme üzerine… İnsana yakınlığımızla, yenilikçiliğimizle, teknolojimizle ve dengeli finansal yapımızla istikrarlı bir şekilde yatırımlarımızı hayata geçiriyoruz. 43 yıldır İzmit’te ve bu yıldan itibaren Anadolu’nun tam ortasında yer alan Aksaray fabrikalarımızla her aracın lastiğine talibiz. 2018 yılında hem toplam satış gelirlerimizde hem de ihracatımızda büyümeyi hedefliyoruz. Bizim için değerli olan müşterilerimizin yolculuğunu, lastiğin ötesinde hizmetlerle zenginleştirmek. Türkiye’nin sektöründeki en kuvvetli bayi teşkilatı ve 2700 kişiden oluşan yetkin ve çalışkan Brisa ailesi ile sahadaki başarımızı artıracağız” dedi.

Sahada 1 Türkiye’de 1

Dünya yenileme ve orijinal ekipman lastik pazarında, son 5 yılda yıllık ortalama yüzde 3,3 büyüme kaydedilirken, Türkiye yüzde 5 ile daha hızlı büyüdü. 2017 yılında Türkiye lastik pazarı bir önceki yıla göre yüzde 8,4 büyüdü. Belirli segmentlerde çift haneli büyüme oranlarına ulaşan pazar, gelişim odaklı bir yıl geçirerek, gelecek yıllar için potansiyelini korumaya devam etti. Binek kış lastikleri segmentinde ise sürücülerin emniyete yönelik farkındalıklarının arttığı ve pazarın büyüdüğü gözlemlendi. Brisa, bu koşullar içerisinde Türkiye’de satılan her 3 lastiğin birini pazara sunuyor.

Karını yüzde 30 artırdı

Türkiye lastik sektörü lideri olan Brisa da bu büyümeye önderlik etmek üzere çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Şirketin son 5 yılda net satış gelirleri yurtiçinde yüzde 46, yurtdışında yüzde 81, toplamda yüzde 54 büyüdü. Aynı dönemde bayi teşkilatı da yüzde 50 büyüdü. 2017 yılsonu finansal sonuçlarına göre ise; şirketin toplam satış gelirleri 2 milyar 294 milyon liraya ulaştı ve geçen senenin aynı dönemine göre net satış gelirlerinde yüzde 30 artış sağlandı. Ciroda görülen bu yüksek artış FAVÖK seviyesinde de devam etti ve önceki seneye göre yüzde 35 oranında bir artış ile 325 milyon liralık büyüklüğe ulaşıldı.

Otopratik’lere şarj geliyor

Şirketin hedefi, Ar-Ge merkezinde yılda en az 30 projeyi hayata geçirmek. Bu çalışmalarına önemli bir kaynak ayıran Brisa, 2017 yılında Ar-Ge’ye 18,7 milyon lira yatırımı tamamladı.
Ar-Ge ve üretimdeki yenilikçiliğini hizmet inovasyonları ve yeni nesil iş modelleri ile zenginleştiren Brisa, hızlı araç bakım alanında pazarda istikrarlı bir şekilde varlık gösteren Otopratik’i Türkiye genelinde yaygınlaştırma çalışmalarına da devam ediyor. Şirket, 2017 yılında 55’e ulaşan mağaza sayısını 2020 yılında 200’e çıkartmayı hedefliyor. Şirket Otopratik mağazalarında elektrikli şarj ünitesi hizmeti de sunmaya başlıyor.

Brisa 3lu LOGO copy

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.